یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
ماجراهای طنزآميز «مدرسه‌ی متروكه»

«آر.ال.استاين» را بيش‌تر با آثاري كه در ژانر وحشت نوشته مي‌شناسند؛ اما «ندا شادنظر» اين روزها مشغول ترجمه‌ي مجموعه‌اي طنز از اين نويسنده به نام «مدرسه‌ي متروكه» است.

ايبنا نوجوان: «مدرسه‌ي متروكه» عنوان مجموعه‌اي از «آر.ال.استاين» است كه تا كنون او را به عنوان نويسنده‌ي كتاب‌هاي ترسناك مي‌شناختيم. 

شادنظر درباره‌ي اين مجموعه گفت: «آثار ترسناك آر.ال.استاين در ايران شناخته شده هستند اما كم‌تر كسي كتاب‌هاي طنز او را مي‌شناسد؛ به همين دليل تصميم گرفتم «مدرسه‌ي متروكه» را كه حال و هوايي متفاوت با ديگر آثار اين نويسنده دارد ترجمه كنم. هر كدام از كتاب‌هاي اين مجموعه نزديك 100 صفحه هستند كه بچه‌ها به‌راحتي و ظرف دو ـ سه ساعت مي‌توانند آن‌ها را بخوانند. داستان هر كتاب هم مستقل از ديگري است.»

تا به حال از مجموعه‌ي «مدرسه‌ي متروكه» جلد نخست آن با عنوان «تمشك بزرگ را بالا بيار» با همكاري انتشارات قطره و ايران‌بان منتشر شده و جلد دوم آن با عنوان «تازه‌وارد بو گندو» نيز مقدمات نشر را مي‌گذراند. شادنظر اين روزها مشغول ترجمه‌ي جلدهاي سوم و چهارم اين مجموعه‌ي مصور است.

«آر.ال.استاين»، نويسنده‌ي آمريكايي كه بيش‌تر آثارش در ژانر وحشت قرار مي‌گيرند تا كنون نزديك به 300 عنوان كتاب براي بچه‌ها نوشته است. نخستين كتاب‌هاي ترسناك او مجموعه‌ي 100 جلدي «خيابان ترس» بود كه باعث شهرتش شد.

از آثار ديگر «ندا شادنظر» كه به‌زودي منتشر مي‌شوند مي‌توان به مجموعه‌اي 4 جلدي با عنوان «نگهبانان دروازه» نيز اشاره كرد.
«دروازه‌ي كلاغ»، «ستاره‌ي شيطاني» و «طلوع شب» تا مدتي ديگر از صحافي بيرون مي‌آيند.
«گورستان» نام جلد چهارم اين مجموعه است كه شادنظر به‌زودي ترجمه‌ي آن را شروع مي‌كند.
او پيش از اين درباره‌ي موضوع اين كتاب به ايبنا نوجوان گفته بود: «اين كتاب درباره‌ي 5 نوجوان است كه قدرت‌هاي مافوق طبيعي دارند و بايد با نيروهاي اهريمني كه قصد نابودي زمين را دارند مبارزه كنند. در واقع اين كتاب را مي‌توان سمبليك دانست كه در آن به شرايط حال حاضر جهان اشاره شده است.»

مترجم «خاطرات يك بي‌عرضه»، از انتشار كتابي دو جلدي نيز خبر داد و گفت: « كتاب‌هاي «من يك دخترم و خيلي چيزها مي‌دانم» و «من يك دخترم و رازهايي دارم» يكي از مجموعه‌هايي كه من با همكاري «مونا خاطري» آن را ترجمه كرديم و انتشارات ايران‌بان آن را منتشر كرده است.»

او ادامه داد: «در واقع اين كتاب، خاطرات روزانه‌ي دختري است كه دوران نوجواني خود را مي‌گذراند. اين دو كتاب كه زباني ساده و راحت دارند، غيرمستقيم مسايل دوره‌ي بلوغ را به دختران و مادرانشان آموزش مي‌دهند.»

شادنظر اسقبال بچه‌ها از اين كتاب‌ها را خوب توصيف كرد و گفت: «استقبال خوب بچه‌ها و خانواده‌ها از اين كتاب و از مجموعه‌هاي «فقط دخترها بخوانند» و «فقط پسرها بخوانند» نشان‌دهنده‌ي اهميت اين موضوع براي نوجوانان و خانواده‌هاي آن‌هاست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها