دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
«دختری با روبان سفيد»، داستان واقعيت و خيال

«دختري با روبان سفيد» نوشته‌ي «مژگان كلهر» يكي از رمان‌هايي است كه انتشارات كانون، در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» منتشر كرده است.

ايبنا نوجوان: ماجراي رمان «دختري با روبان سفيد» درباره‌ي دختر هشت‌ساله‌اي به نام شيرين است كه به همراه مادرش در خانه‌ي قديمي پيرزني تنها به نام احترام زندگي مي‌كند. مامان مرضي(مرضيه) پرستاري از پيرزن را پذيرفته تا هم سرپناهي براي زندگي كردن داشته باشد و هم كاري براي انجام دادن. خانه در مسير يك بزرگراه قرار گرفته و اين زندگي به ظاهر آرام اين جمع سه نفره را تغيير مي‌دهد.

ويژگي خاص رمان «دختري با روبان سفيد» در هم آميخته شدن واقعيت و خيال است. نويسنده در اين داستان مرزهاي واقعيت و خيال را به هم مي‌زند و دنيايي به‌وجود مي‌آورد كه در آن مي‌شود به گذشته سفر كرد و حتي آن‌را تغيير داد. اين بخش از كتاب تصويري از اين ويژگي رمان ارائه مي‌دهد:

شيرين از جلوي اتاق مخصوص رد شد، بعد انگار كه برق گرفته باشدش يك قدم به عقب برداشت و جلوي در ايستاد. كليد توي قفل جا مانده بود. شيرين دستش مي‌لرزيد. آرام كليد را توي قفل چرخاند...

شيرين آلبوم را باز كرد. انگار آدم‌ها مي‌خواستند از توي آلبوم قديمي بيرون بزنند. حس‌ كرد زني توي يكي از عكس‌ها پلك مي‌زند. دقيق‌تر نگاه كرد. انگار خيالاتي شده بود... .

انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان رمان «دختري با روبان سفيد» را در شمارگان 15 هزار نسخه و با قيمت 2200 تومان براي نوجوانان گروه سني «د» و «هـ» روانه‌ي بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها