شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
نوسازي اتاق «ادگار آلن پو»

اتاقي كه زماني ميزبان «ادگار آلن پو» در دانشگاه ويرجينيا بود، نوسازي مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس،‌  موسسه «كلاغ» كه نام يكي از آثار مشهور «ادگار آلن پو» را بر خود دارد و موسسه‌اي براي تقدير از اين نويسنده تاثيرگذار است، مي‌خواهد اتاقي كه اين نويسنده‌ در دوران كوتاه تحصيلش در دانشگاه ويرجينيا در آن سكونت داشت را به دست تعمير و نوسازي بسپارد. 

نوسازي اين اتاق تابستان امسال با صرف  15 هزار و 500 دلاري انجام مي‌شود. اين اتاق سال 1826 به مدت 10 ماه ميزبان ادگار آلن پو بود. 

قرار است كف پوش چوبي اين اتاق تعمير شود، ديوارها نقاشي و نورپردازي اتاق تنظيم شود. وسايل اين اتاق همان چيزهايي است كه در زمان اقامت «پو» در آن وجود داشت. اين بنياد از سال 1904 با تجمع 12 نفر از افراد محلي شهر پا گرفت تا به حفظ يادگارهاي پو بپردازد. اعضاي اين بنياد هر سال ياد پو را در اين اتاق گرامي مي‌دارند. 
پو به عنوان دانشجوي 17 ساله دانشگاه شخصيتي فعال داشت و از اعضاي كتابخانه جفرسون بود. او يك سال بعد نخستين مجموع شعرش را منتشر كرد. 

اتاق پو امروز يكي از نقاطي است كه مورد علاقه بازديدكنندگان دانشگاه ويرجينياست و بيش از هر نقطه ديگر اين دانشگاه از آن بازديد شده است.

«ادگار آلن پو» كه براي داستان‌هاي کوتاه و اشعارش از شهرتي جهاني برخوردار است،با خلق فضاي ترسناک و گوتيک حاکم بر آثارش، در ادبيات داستاني تحولي ايجاد كرد و به همين دليل به عنوان يكي از پيشروان داستان‌هاي جنايي مدرن شناخته مي‌شود. او در سال 1849 درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها