یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
سنگري، "آشنايي با ادبيات دفاع‌مقدس" را به نمايشگاه كتاب مي‌آورد

محمدرضا سنگري، با كتاب "آشنايي با ادبيات دفاع‌مقدس" به بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خواهد آمد. وي تعاريف علمي گونه‌هاي ادبي دفاع‌مقدس را در اين اثر ارايه كرده است.\

سنگري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: "آشنايي با ادبيات دفاع‌مقدس"، تصويري اجمالي از همه مقوله‌ها و گونه‌هاي ادبي اين حوزه مانند زندگي‌نامه داستاني، شعر، خاطره و كوتاه‌نگاري را به مخاطب عرضه خواهد كرد.

وي با تاكيد بر روش‌مند و علمي بودن اين اثر خاطرنشان كرد: كليت ادبيات دفاع‌مقدس مورد بررسي قرار گرفته و مصاديق و مثال‌هاي هر مقوله ادبي را با تكيه بر كتاب‌هاي داوري شده در جشنواره‌هاي ربع قرن و كتاب سال دفاع‌مقدس انتخاب كرده‌ام.

خالق كتاب" نقد و بررسی ادبیات منظوم دفاع‌مقدس" يادآوري كرد: نبود تعريف دقيق از گونه‌هاي ادبي دفاع‌مقدس، يكي از مشكلات ما در داوري جشنواره‌هاي ادبي اين حوزه بود كه كتاب "آشنايي با ادبيات دفاع‌مقدس" اين مشكل را حل كرده است.

محمدرضا سنگري با اشاره به بيان تفاوت‌هاي موجود ميان ادبيات پايداري و ادبيات دفاع‌مقدس در اين كتاب تصريح كرد: "آشنايي با ادبيات دفاع‌مقدس"، حاصل چالش با نويسندگان و صاحب‌نظران اين عرصه بوده و از صافي بحث و نقد و نظر نيز گذشته است.

وي در پايان تصريح كرد: اين كتاب به عنوان منبع درسي "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"‌ در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، اين اثر را در بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، عرضه خواهد كرد.

اين دوره از نمايشگاه كتاب بين‌المللي كتاب تهران، 14 تا 24 ارديبشهت سال جاري، در مصلاي امام‌خميني (ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط