پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
«طاهره ايبد» با «خانه‌ی پغور قاطی» به نمايشگاه می‌آيد

«خانه‌ي پغور قاطي» و «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» كتاب‌هاي جديد طاهره ايبد براي نوجوانان هستند. اين نويسنده از انتشار اين كتاب‌ها براي بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.

ايبنا نوجوان: «ايبد» درباره‌ي كتاب‌هاي تازه‌اش كه براي نمايشگاه كتاب امسال آماده خواهند شد به ايبنا نوجوان گفت: «يكي از كتاب‌هايم، رماني براي نوجوانان است كه «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» نام دارد و قرار است براي نمايشگاه كتاب امسال آماده و توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شود.»

او درباره‌ي اين كتاب كه آن را در قالب رئاليسم جادويي نوشته است، گفت: «حال و هواي كتاب در سواحل خليج فارس و بندر «سيراف» مي‌گذرد و موضوع آن به باورها و عقايد مردم آن منطقه مربوط مي‌شود. در واقع بندر سيراف در زمان‌هاي بسيار دور از بنادر پيشرفته و پر رونق جهان محسوب مي‌شده. اما اين بندر سال‌ها پيش در يك زلزله‌ي هفت روزه از از بين مي‌رود. داستان كتاب «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» هم در همين حال و هوا مي‌گذرد

از ديگر كتاب‌هاي خانم ايبد كه تا نمايشگاه كتاب منتشر مي‌شود، «خانه‌ي پغورقاطي» نام دارد كه يك داستان بلند با حال و هواي طنز براي نوجوانان است. اين كتاب را نيز انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر مي‌كند و ما قبلاً خبر نوشته شدنش را به شما داده بوديم.

نويسنده‌ي «شمشير و اسب زخمي»، دو كتاب هم براي خردسالان آماده‌ي چاپ دارد. «ديو سياه دم به سر» و «جوجه خروس به دمش نگاه نكرد» عناوين اين كتاب‌ها هستند كه قرار است انتشارات امير كبير آن‌ها را روانه‌ي بازار كتاب كند و با خود به نمايشگاه كتاب بياورد؛ بنابراين اگر در روزهاي برپايي نمايشگاه با خواهر و برادرهاي كوچك‌ترتان براي بازديد آمديد؛ آن‌ها را هم فراموش نكنيد.

همچنين خانم نويسنده قصد دارد پس از مدتي، سراغ رمان نيمه‌تمام «مدرسه‌ي آدم‌ساري» برود. او تا كنون 22 فصل از اين رمان را نوشته است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، 14 تا 24 ارديبهشت امسال در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها