دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
«مجری معانی» منتشر می‌شود

کتاب «مجری معانی» نوشته خسرو احتشامی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارایه می‌شود. این اثر تعریف‌نگاری واژه‌های هنری و صناعتی در ادبیات و متون نظم و نثر عصر صفوی است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، احتشامی درباره این کتاب گفت: از سال 84 و همزمان با کنگره «هنر مکتب اصفهان»، پیشنهاد گردآوری متون هنری و صنعتی رایج در دوران صفویه به من شد.

این شاعر و پژوهش‌گر ادبی برای شناسایی واژگان آن دوران، به دیوان 30 شاعر، سفرنامه‌ها و همچنین دیوان شاعران مذهبی رجوع کرده است.

وی توضیح داد: به دلیل همکاری زنده یاد ایرج افشار در ارتباط با تدوین کتاب «مجری معانی»، این اثر را تقدیم به روح افشار کرده‌ام.

از خسرو احتشامی کتاب و مقالات زیادی در زمینه نقد و بررسی اشعار نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی منتشر شده است.

وی همچنین مقالات بسیاری نیز در زمینه‌های مختلف ادبی و در نشریاتی چون بنیاد، آینده، هستی، کلک، بخارا، گل‌چرخ و فصلنامه اصفهان به چاپ رسانده است.

کتاب «مجری معانی» از تولیدات مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که توسط انتشارات سوره مهر در 488 صفحه، قطع رقعی و شمارگان دو هزار و 500 نسخه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط