یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
«ارتجاع روشن‌فکری» به چاپ دوم رسيد

واحد انتشارات موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، کتاب «ارتجاع روشن‌فکری بعد از انقلاب اسلامی» نوشته مهدی ابوطالبی را به چاپ دوم رساند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، اين اثر تحقیقي در پي تبیین دقیق بحث ارتجاع روشن‌فکری، شاخص‌های این ارتجاع و بیمارگونه بودن این جریان در سه بخش مفهوم روشن‌فکری، روشن‌فکری بیمار در ایران و ارتجاع روشن‌فکری در ایران تدوین شده است.
 
بخش نخست با اشاره به معنای لغوی و تعاریف ارايه شده برای «روشن‌فکری»، به معنا و مفهوم روشن‌فکری و خاستگاه اصلی آن توجه دارد. نويسنده در اين بخش مفهوم روشن‌فکری در ایران را بررسی می‌کند. همچنین با تبیین مفهوم روشن‌فکری، تفاوت روشن‌فکر حقیقی و غیرحقیقی را بررسي و انواع روشن‌فکری را تعریف و تبیین می‌کند. 

بخش دوم كتاب با نگاهی اجمالی و گذرا به پیش‌گامان روشن‌فکری در ایران، زمینه‌ها و خاستگاه شکل‌گیری این جریان را در ایران تحلیل و بررسی می‌کند و پس از آن با ارايه گزارش و تحلیلی درباره تفکرات و عملکرد جریان روشن‌فکری تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاخص‌های روشن‌فکری بیمار در ایران را به تفصیل بررسی می‌کند.
این بخش، از دشمنی با دین و اعتقادات مذهبی، شیفتگی و خودباختگی در برابر غرب و اعتقاد به جهان‌بینی علمی به عنوان روشن‌فکری بیمار در ایران نام می‌برد. 
 
در بخش سوم نیز پس از بررسی و تحلیل تفکرات و عملکرد جریان روشن‌فکری پس از انقلاب اسلامی ایران و مقایسه آن با عملکرد جریان روشن‌فکری پیش از انقلاب اسلامی،‌ به تبیین روند و شاخص‌های ارتجاع روشن‌فکری توجه مي‌شود. 

دومين چاپ كتاب «ارتجاع روشن‌فکری بعد از انقلاب اسلامی» در شمارگان 3000 نسخه، 191 صفحه رقعی و بهاي 25000 ريال از سوی انتشارات موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها