سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
دانشگاه کمبریج «فلسفه شرقی دین» را خواندنی کرد

انتشارات دانشگاه کمبریج، کتاب جدیدی از مجموعه «عناصر فلسفه دین» را منتشر کرد. این کتاب با عنوان «فلسفه شرقی دین» با رویکردی تحلیلی، در تلاش برای ارتباط دادن و کنار هم گذاشتن فلسفه ادیان متنوع شرقی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از انتشارات دانشگاه کمبریج، این کتاب به طور انتخابی، طیفی از ایده‌ها و استدلال‌های برگرفته از سنت‌های فلسفی جنوب و شرق آسیا را بررسی می‌کند و بر آن‌هایی تمرکز می‌کند که به‌ویژه با فلسفه دین مرتبط هستند.

این کتاب، بحث‌های کلیدی درباره خود و ذات واقعیت معرفی می‌کند، بحث‌هایی که فلسفه‌های بسیار متنوع بودیسم هندی و چینی، هندوییسم و جینیسم را با هم ارتباط می‌دهد. تاکید این کتاب بیشتر تحلیلی است تا تاریخی. مباحث کلیدی در این کتاب به شیوه‌ای روشن، دقیق، قابل دسترس و با توجه به ارتباط معاصر آنها با بحث‌های فلسفی جاری توضیح داده شده است.

کتاب «فلسفه شرقی دین» از جمله کتاب‌های پایه‌ای انتشارات کمبریج است که در قالب مجموعه «عناصر فلسفه دین» منتشر می‌شود. این مجموعه، مقدمه‌ای مختصر و ساختاریافته برای همه موضوعات اصلی در فلسفه دین ارائه می‌کند. کتاب‌های این مجموعه به وسیله محققان ارشد مجرب و دانش‌پژوهان جوان با تخصص‌های مرتبط نوشته می‌شود. این مجموعه دیدگاه‌های مختلف در فلسفه دین را به طور منصفانه و جامع، پوشش می‌دهد.

نویسنده این کتاب، ویکتوریا اس. هریسون دارای مدرک استادی کامل در رشته فلسفه در دانشگاه ماکائوست. او در سال 2016 از دانشگاه گلاسکو به دانشگاه ماکائو پیوست. وی مدیر انجمن فلسفه و دین دانشگاه گلاسکو بود. او مقالات زیادی در زمینه فلسفه دین، فلسفه بین فرهنگی و فلسفه‌های آسیایی منتشر کرده است. هریسون عضو کمیته اجرایی انجمن اروپایی فلسفه دین است. وی همچنین عضو هیات مدیره مرکز شرق آسیا و فلسفه تطبیقی دانشگاه سیتی هنگ‌کنگ و عضو هیات مشورتی مجله بین‌المللی فلسفه و الهیات (راتلج) است. از جمله آثار هریسون می‌توان به «فلسفه جهانی مذهب»، «مسائل ریاضی و موضوع الهیات»، «استعاره‌های مفهومی و فلسفه دین» و «فلسفه کی‌یر کگارد» اشاره کرد.

کتاب «فلسفه شرقی دین» از مجموعه «عناصر فلسفه دین» به قلم ویکتوریا اس هریسون، از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج در دو قالب چاپی و آنلاین منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها