یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
تقویت «تفکر انتقادی، منطق و حل مساله» با یک کتاب

تقویت مهارت تصمیم‌گیری و توانایی به کارگیری منطق در طراحی راه حل برای مشکلات و چالش‌ها، محور اصلی کتابی است که به تازگی به زبان انگلیسی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آمازون، در این عصر اخبار جعلی، رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات بیش از حد، تفکر انتقادی، منطق و حل مساله، احتمالا حیاتی‌ترین مهارت‌هایی هستند که برای موفقیت، باید تقویت شوند.

تفکر انتقادی، منطق و حل مساله، بخش‌های حیاتی زندگی روزمره ما هستند و مدیریت این مهارت‌ها، توانایی ما را برای خوب فکر کردن و تصمیم‌گیری درست افزایش می‌دهد. همچنین موجب می‌شود دلایل وضعیت فعلی مسائل و عوامل موثر بر آن را درک کرده و رویکردها و جایگزین‌هایی را برای تاثیرگذاری و ایجاد تغییر، در نظر بگیریم.

حال باید دید مشکل چیست؟ مشکل این است که نظام آموزشی فعلی، هیچ یک از این مهارت‌ها را به ما آموزش نداده یا خوب آموزش نمی‌دهد و این، دلیل اصلی شکست و استفاده نکردن از ظرفیت‌های افراد است.

کتاب «تفکر انتقادی، منطق و حل مساله» با هدف حل این مشکل و ارائه موثرترین ابزارها برای ایجاد عادت تفکر انتقادی و منطقی و حل هر مشکلی که ممکن است به بهترین شکل ممکن با آن روبه‌رو شوید، منتشر شده است. این کتاب شامل این بخش‌های اصلی است: «تفکر انتقادی»، «منطق، ساختار و چارچوب‌دهی»، «حل مساله» و «دستیابی به ارتباطات شفاف و موثر».

شیوه استفاده از چارچوب تفکر انتقادی، رفع موانع ذهنی برای تفکر انتقادی، آموزش پرسیدن پرسش‌های درست، تشخیص اشتباه‌، شناخت اخبار جعلی و اطلاعات نادرست، استدلال قیاسی در مقابل استدلال استقرایی، استفاده از الگوها و روندها و تمرین‌هایی برای تقویت تفکر انتقادی، از جمله سرفصل‌های این کتاب است.

از دیگر بخش‌های این کتاب می‌توان مدیریت احساسات، چارچوب‌های کلیدی برای توصیف مشکلات، فرآیند حل مساله، چگونگی تفکر مانند یک دانشمند، تسلط بر ارزیابی مزایا و معایب، ماتریس‌های اولویت‌بندی، ماتریس‌های تصمیم‌گیری و استفاده از محدودیت‌ها برای خلاقیت بیشتر اشاره کرد.

این مجموعه نه تنها شامل تئوری است، بلکه به خواننده این فرصت را می‌دهد تا آنچه را یاد می‌گیرد، به طور عملی نیز تمرین کند. خواننده این کتاب در مدت کوتاهی قادر خواهد بود استدلال‌های قوی‌تری داشته باشد، تصمیم‌های قابل اتکا بگیرد و هرگونه اشتباه در منطق را تشخیص دهد. تفکر انتقادی، منطق و حل مساله به خوانندگان این کتاب کمک می‌کند تا زمینه‌های مختلف زندگی خود را از حوزه شخصی به سطح حرفه‌ای ارتقا دهند.

کتاب «تفکر انتقادی، منطق و حل مساله: راهنمای نهایی برای تفکر بهتر، حل سیستماتیک مساله و گرفتن تصمیم‌های بی‌عیب و نقص با نکات مخفی برای تشخیص اشتباهات منطقی» به زبان انگلیسی در 109 صفحه از سوی گروه علمی بیگ‌راک تینکینگ، تدوین و منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها