یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
فلسفه معنا با یک کتاب به بازار می‌آید

استاد زبان‌شناسی دانشگاه کمبریج در کتاب «سمانتیک، پرگماتیک، فلسفه؛ سفری در معنا» که اوایل سال 2023 میلادی به بازار کتاب خواهد آمد، به تفکیک معناشناسی و معناشناسی عملی در متن پرداخته و فلسفه معنا را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دانشگاه کمبریج، سمانتیک (معناشناسی) و پرگماتیک (مطالعه معنا در متن) دو حوزه اساسی زبان‌شناسی هستند و نقش مهمی در شیوه درک ما از چگونگی ایجاد معنا دارند. با این حال، ایده‌های نظری آنها، اغلب بدون ایجاد ارتباط روشنی بین دیدگاه‌ها، نظریه‌ها و مسائل مطرح می‌شود.

کتاب «سمانتیک، پرگماتیک، فلسفه؛ سفری در معنا» که به زودی منتشر خواهد شد، هم کتابی درسی و هم یک راهنمای پژوهشی است که خواننده را به سفری در زبان می‌برد و در نهایت به او این امکان را می‌دهد تا به عنوان زبان‌شناس و فیلسوف، درباره معنا فکر کند.

این کتاب، ترکیبی منحصر به‌فرد از معناشناسی، مطالعه معنا در متن و فلسفه را در یک جلد ارائه داده و نشان می‌دهد که چگونه درک تعامل آنها برای فهم معنا در زبان ضروری است. نویسنده این کتاب، جنبه‌های یک کتاب درسی جامع را با یک راهنمای تحقیق ترکیب می‌کند تا به خواننده کمک کند موضع خود را درباره معنی در زبان توسعه دهد. «سمانتیک، پرگماتیک، فلسفه؛ سفری در معنا» شامل مروری روشن بر تمامی مفاهیم و نظریه‌هاست که در هر مرحله به سوی پرسش‌های فلسفی پیش می‌رود و به ایجاد نگرش انتقادی نسبت به نظریه‌ها و دیدگاه‌های معرفی شده و مورد بحث در کتاب کمک می‌کند.

کاسیا ام جاز زولت، نویسنده این کتاب، استاد زبان‌شناسی و فلسفه زبان در دانشگاه کمبریج و عضو استاد کالج نیونهام کمبریج است. از جمله دیگر آثار او می‌توان به «معنا در تعامل زبانی»، «بازنمایی زمان» و «معناشناسی مرسوم» اشاره کرد.

کتاب «سمانتیک، پرگماتیک، فلسفه؛ سفری در معنا» نوشته کاسیا ام جاز زولت قرار است مارس 2023 در 438 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها