یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
نمایشگاه کتاب لندن با تمرکز روی ادبیات منطقه کاتالونیا

نمایشگاه کتاب لندن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نمایشگاه طبق روال سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل سال 2022 برگزار خواهد شد. مسئولان نمایشگاه می‌گویند امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی فرهنگ و ادبیات مردم منطقه کاتالونیا اسپانیا خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ایبنا به نقل از بوکسلر،  نمایشگاه کتاب لندن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نمایشگاه طبق روال سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل سال 2022 با تمرکز بر بازارهای کتاب در خارج از انگلیس برگزار خواهد شد. مسئولان نمایشگاه می‌گویند امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی فرهنگ و ادبیات مردم منطقه کاتالونیا اسپانیا خواهند داشت.
 
کاتالونیا منطقه خودمختار اسپانیایی است که در انتهای شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری واقع شده ‌است. کاتالونیا یکی از هشت منطقه اسپانیا است که بنا به وضعیت خودمختاریش خواستار تغيير است. این منطقه دارای چهار استان است که شهر بارسلونا مهمترین و بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب لندن می‌گویند قرار است در نسخه فیزیکی نمایشگاه سال آینده با همکاری موسسه فرهنگی «رامون» (Ramon) کاتالونیا برنامه‌ها و کارگاه‌های ویژه‌ای برای معرفی فرهنگ و ادبیات این منطقه از اسپانیا برگزار شود. موسسه فرهنگی رامون تقریباً بزرگترین سازمان غیردولتی در منطقه کاتالونیاست که در جهت اشاعه و معرفی فرهنگ و ادبیات مردم این منطقه در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب لندن در رویداد سال آینده بسیاری از سازمان‌ها و موسسات فرهنگی دیگر منطقه کاتالونیا اسپانیا نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. سال آینده نمایشگاه کتاب لندن 5 تا 7 آوریل شاهد حضور ناشران و نویسندگان بیشتری از منطقه کاتالونیا خواهد بود که همگی با محوریت معرفی ادبیات کاتالان‌ها به مردم سایر نقاط جهان به لندن می‌آیند.
 
براساس این گزارش نویسندگان، شاعران، تصویرگران، مترجمان و کارشناسان ادبی اسپانیایی زبان ساکن منطقه کاتالونیا قرار است به نمایندگی و سرپرستی موسسه «رامون» یک سری کارگاه‌های پرسش و پاسخ و همچنین کتابخوانی به زبان اسپانیایی در محل نمایشگاه اجرا کنند. گفته می‌شود ممکن است این کارگاه‌ها و برنامه‌ها تنها به نمایشگاه کتاب لندن محدود نشود و در دیگر شهرهای بریتانیا نیز برنامه‌های مشابهی با همکاری وزارت فرهنگ انگلیس برگزار شود.
 
طبق آمارهای ارائه شده در سال 2020 ناشران منطقه کاتالونیا حدود 246 میلیون یورو کتاب فروختند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته آن افزایش محسوسی داشت. فروش کتاب‌های داستان و شعر در این منطقه همواره سهم زیادی در درآمد ناشران داشته است.
 
«پیر آلمیدا» مدیر موسسه رامون گفت: «در نمایشگاه کتاب لندن برنامه‌ها و کارگاه‌ها با حضور نویسندگان و ناشران اسپانیایی ساکن منطقه کاتالونیا بیشتر با هدف معرفی و آشنایی مردم بریتانیا و دیگر نقاط جهان با فرهنگ و ادبیات این منطقه برگزار می‌شود ولی در کنار آن هدف تجاری نیز مدنظر قرار گرفته است. ترجمه کتاب‌های کاتالان به زبان انگلیسی به طور حتم بعد از شرکت در نمایشگاه لندن افزایش خواهد یافت که این یک فرصت طلایی برای ناشران این منطقه محسوب می‌شود.»
 
وی گفت: «بعد از تجربه موفق نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بولونیا و پاریس امیدواریم حضورمان در نمایشگاه کتاب لندن نیز بتواند کمک زیادی به ناشران منطقه کاتالونیا برای معرفی و فروش کتاب‌های خود در بازارهای جهانی شود.»
 
«اندی ونتریس» مدیر نمایشگاه کتاب لندن نیز در اظهارنظری گفته است که از حضور ناشران کاتالان در نمایشگاه سال آینده خوشحال است و امیدوار است این نمایشگاه بتواند زمینه معرفی نویسندگان و تصویرگران با استعداد این منطقه را بیشتر فراهم کند.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها