سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال 2021

باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارد کتاب‌های پیشنهادی این مطلب بهترین‌های چاپ شده در سال 2021 میلادی هستند و ارزش خواندن دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ایبنا به نقل از بوک‌ریوت، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا برای علاقه‌اش به کتابخوانی شهرت فراوانی دارد و معمولاً در روزهای پایانی سال میلاد کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان و علاقمندانش معرفی می‌کند:
 
ماتریکس نوشته لورن گروف
ماری شخصیت اصلی داستان دختری است که به شدت به خانواده و خواهرانش علاقه دارد و زندگی خود را وقف وطن و البته خانواده و خواهرانش کرده است. او در دوره‌ای متولد شد که زنان برای حقوق خود مبارزه می‌کنند و او مجبور است در کنار خانواده برای حمایت از اعتقادات دینی و انسانی مبارزه کند.
 
چطور کلمه گذشت نوشته کلینت اسمیت
اسمیت در این کتاب ارزشمند تاریخچه‌ای از برده‌داری در کشور آمریکا به مخاطب خود ارائه می‌کند که کمتر در کتاب‌های دیگر تاریخی شبیه آن نوشته شده است. او در این کتاب به این مسئله پرداخته است که در واقع برده‌داری محوریت و مرکز تمام تاریخ کشور آمریکاست و نباید به فراموشی سپرده شود.
 
«بزرگراه لینکلن» نوشته آمور تاولز
در سال 1954 امت واتسونِ 18 ساله  بعد از گذشت یک سال محکومیتش در زندان به نبراسکا محل تولد خود بازمی‌گردد که می‌بیند مادرش خیلی وقت پیش از آنجا رفته و پدرش نیز از دنیا رفته است. بانک زمین کشاورزی آنها را مصادره کرده و او همراه تنها برادر 8ساله‌اش راهی غرب می‌شود.
 
«کودک نامرئی: فقر، بقا و امید در یک شهر آمریکایی» نوشته اندره الیوت
داستان کتاب ماجرای زندگی دختری است که روح سرکش و نا آرامش دچار چالش‌هایی مثل فقر، بی خانمانی و نژادپرستی در آمریکای زمان خود می‌شود. این کتاب در واقع روایتگر زندگی «دسانی کوتس» یکی از کودکان حاشیه منطقه بروكلين در شهر نیویورک است که می‌تواند خودش را به راس شرکتی بزرگ تولید کننده آب معدنی برساند.
 
«هارلم شافل» نوشته کولسون وایتهد
رای کارنی، شخصیت اصلی داستان فروشنده‌ای موفق در خیابان 125 در شهری است که همسایه‌ها به او و خانواده‌‌اش احترام می‌گذارند. او و همسرش الیزابت منتظر بچه دومشان هستند ولی در این میان خانواده همسرش با ازدواج و سطح زندگی آنها موافق نیستند.
 
«سرزمین فاخته» نوشته آنتونی دوئر
شخصیت اصلی داستان دختری 13 ساله به نام «آنا» است که والدینش را از دست داده و مجبور است در خانه زنی که برای کشیشان لباس‌های روحانی می‌دوزد، کار کند و روزگار بگذراند. او در این شرایط سخت تصمیم می‌گیرد درس بخواند. در کتابخانه شهر با کتابی به نام «آتون» آشنا می‌شود که درباره پرنده‌ای صحبت می‌کند که می‌تواند به سرزمین آرزوها در میان آسمان پرواز کند.
 
«این روزهای گرانبها» نوشته آن پچت
در آخرین کتاب نویسنده مشهور آمریکایی یک آشنایی اتفاقی روایت شده است که به دوستی منجر می‌شود و نشان می‌دهد که برای شناخت خود باید از نزدیکان شروع کرد.

 
دیگر کتاب‌های پیشنهاد شده توسط باراک اوباما به قرار زیر هستند:
«گریه در اچ مارت» نوشته میشل زائونر
«پس لرزه‌ها» نوشته نادیا اووسو
«چهارراه» نوشته جاناتان فرانزن
«آهنگ‌های عاشقانه دی بویس» نوشته هونوری جفرز
«کشور زیبا» نوشته کیان جولی وانگ
«شب‌هنگام خون‌ها سیاه هستند» نوشته دیوید دیوپ
«سرزمین اعداد بزرگ» نوشته ته پینگ چن
«امپراتوری درد» نوشته پاتریک رادن کیف
«پروژه درود مری» نوشته اندی ویر
«وقتی از درک جهان دست می‌کشیم» نوشت بنجامین لاباتوت
«زیر یک آسمان سفید: ماهیت آینده» نوشته الیزابت کولبرت
«چیزهایی که به آب دادیم» نوشته اریک نگوین
«دنیا را پشت سر بگذار» نوشته رومان عالم
«کلارا و خورشید» نوشته کازوئو ایشی گورو
«شیرینی آب» نوشته ناتان هریس
«صمیمیت» نوشته کتی کیتامورا
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها