شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
با مرگ 007 چه سرنوشتی در انتظار داستان‌های جیمز باند است؟

بعد از مرگ شخصیت اصلی فیلم‌های جیمز باند یعنی مامور 007 در آخرین قسمت آن ادامه این داستان در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ایبنا به نقل از اکسپرس، بعد از مرگ شخصیت اصلی فیلم‌های جمیز باند یعنی مامور 007 در آخرین قسمت آن ادامه این داستان در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. سری فیلم‌های جیمز باند، مجوعه‌ای از فیلم‌هایی است که براساس شخصیت داستانی خیالی به نام جیمز باند، مامور سازمان ام‌ای۶ بریتانیا خلق شده ‌است.
 
در آخرین فیلم ساخته شده از روی داستان‌های «ایان فلمینگ» نویسنده انگلیسی با عنوان «زمانی برای مردن نیست» با بازی «دانیل کریگ» شخصیت اصلی داستان یعنی مامور 007 به صورت تراژیک نابود شد و حالا در کتاب بعدی داستان‌های جیمز باند که قرار است سال آینده منتشر شود، سرنوشت مامور انگلیسی معلوم نیست.
 
به نوشته صفحه رسمی ایان فلمینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر کتاب بعدی این مجموعه داستانی قرار است 26 ماه می سال آینده میلادی با عنوان «با ذهنی برای کشتن» منتشر شود. این رمان که توسط «آنتونی هورویتز» نوشته شده است پیش از این «بینهایت و یک روز» نامگذاری شده بود. خلاصه‌ای از این رمان منتشر شده است که در اولین صحنه آن با مراسم تدفین مامور M آغاز می‌شود. یک نفر از قبرستان ناپدید می‌شود و بعد همه تقصیرها به گردن جیمز باند می‌افتد. جیمز باند به کشتن مامورM و خیانت به سازمان جاسوسی متهم می‌شود.
 
در خلاصه نوشته شده در وب سایت فلمینگ نشانی از مامور 007 وجود ندارد و هنوز سرنوشت این مامور محبوب داستان‌های جیمز باند معلوم نیست. در رمان بعدی داستان‌های جیمز باند ظاهراً اسامی جدیدی برای ماموران سازمان بریتانیایی قید شده است. هنوز معلوم نیست که سه گانه «کیم شروود» به این رمان جدید ارتباطی دارد یا خیر.
 
«کیم شروود» قرار است رمان سه‌گانه جدیدی درباره داستان باند بنویسد. این موضوع او را به اولین نویسنده زنی تبدیل می‌کند که یک مجموعه کتاب در این داستان‌ها نوشته است. شروود خودش در مصاحبه‌ با روزنامه گاردین گفته بود که به تیم نویسندگان باند ملحق شده است. وی گفته بود که از پیوستن به خانواده فلمینگ خوشحال است.
 
جیمز باند مجموعه‌ داستان‌های خیالی است که «ایان فلیمینگ» اولین قسمت آن را با نام کازینو رویال در سال 1953 چاپ کرد. فلمینگ در ۲۸ می ۱۹۰۸ در لندن به دنیا آمد و پدرش عضو پارلمان بود. پدرشان حین خدمت در جنگ جهانی اول کشته شد. ایان ابتدا به کالج و سپس به مدرسه نظامی رفت و بعدتر برای رویترز کار کرد و مدتی در جایی دیگر مشغول رسیدگی به امور مالی بود و در جنگ جهانی دوم جاسوس شد. گویا تجربیات او به ‌عنوان یک جاسوس به وی در شکل دادن سری کتاب‌های مشهور جیمز باند کمک کرده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها