شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
چطور زندگی کنیم؟

آنتونی سدولینی در کتاب «کلاس درس زندگی: ابزارها و مهارت‌هایی برای غلبه بر موانع و ناملایمات» می‌گوید که مبارزات زندگی نیازمند تلاش سخت برای غلبه بر مشکلات است، اما هم‌چنین فرصت‌هایی برای رشد فراهم می‌کند.

خبرگزاری کتاب ایران)ایبنا)- مترجم سیدامین موسوی‌زاده: دکتر آنتونی سدولینی (با نام مستعار تونی)، در سال 1942 در شمال ایالت نیویورک متولد شد و اکنون با همسر و سه فرزندش در کالیفرنیا زندگی می‌کند. او بیش از 50 سال با کودکان و والدین کار کرده است و دوازده سال اول خود را به عنوان روان‌شناس مدرسه و سال‌های باقی مانده را به عنوان یک روان‌شناس تربیتی، ازدواج، خانواده و مشاور کودک گذرانده است. او و همسرش کلر ماری دی‌رز، یک متخصص تشخیص یادگیری، در مطب همیاران آموزشی خود با هم کار می‌کنند. کتاب اخیر او چکیده سال‌ها فعالیت او در این زمینه است.

آنتونی سدولینی در کتاب «کلاس درس زندگی: ابزارها و مهارت‌هایی برای غلبه بر موانع و ناملایمات» می‌گوید که مبارزات زندگی نیازمند تلاش سخت برای غلبه بر مشکلات است، اما هم‌چنین فرصت‌هایی برای رشد فراهم می‌کند.
 
سدولینی، روان‌شناس تربیتی، خانواده‌درمان‌گر و نویسنده کتاب استرس شغلی و فرسودگی شغلی(1982)، وقایع زندگی خود را به یاد می‌آورد و از آن‌ها به عنوان گره‌هایی برای مقالاتی در مورد مسائل روانی و اخلاقی استفاده می‌کند. بنابراین، یک حادثه در دوران کودکی، که در آن او برادر کوچکش، بیلی، را در صندوق عقب بست و به نوبه خود برای مدت کوتاهی توسط پدرش به عنوان تنبیه در کمد حبس شد، باعث تفسیر قانون طلایی و پیچیدگی‌های ایجاد یک قطب‌نمای اخلاقی می‌شود. تلاش‌های طولانی نویسنده برای غلبه بر ناتوانی‌های مکانیکی‌اش و یادگیری نحوه بازسازی ماشین‌های تحت سرپرستی عمویش، اهمیت پشتکار و حمایت خانواده را نشان می‌دهد. مرگ غم‌انگیز بیلی در یک تصادف رانندگی در سن 26 سالگی و افسردگی سه ساله متعاقب آن برای سدولینی، درس‌هایی را برای غلبه بر غم و اندوه با برقراری ارتباط مجدد با زندگی فراهم می‌کند. نویسنده به موضوعات بسیاری در مورد سلامت روانی و رفتاری سر می‌زند، از جمله فصل‌هایی در مورد زنده ماندن پس از افسردگی اساسی (او خاطرنشان می‌کند داروهای ضد افسردگی اغلب موثر هستند) و بخش مهمی در مورد اعتیاد، از مواد افیونی گرفته تا رابطه جنسی و تلفن‌های هوشمند. (او آن‌ها را «فرار از مواجهه با واقعیت و ناراحتی اجتماعی» و هم‌چنین وسیله‌ای برای «پرهیز از بدبختی تفکر» می‌نامد.) او هم‌چنین فصل‌های کم‌تر بالینی در مورد داشتن یک زندگی موفق، با توصیه‌هایی در مورد همه چیز، از والدین - قوانین خانواده سدولینی شامل «اگر آن را باز کردید، آن را ببندید» و « اگر آن را روشن کردید، آن را خاموش کنید» - تا حفظ یک تصویر مثبت از خود و کنار آمدن با افراد پرزحمت در محل کار. (مثال این مورد «شرمن تانکی» است که برای پیشبرد یک دستور کار از زورگویی و قلدری استفاده می‌کند و باید با صلابتی آرام در برابر او مقاومت کرد.)
 
نویسنده با قاب‌بندی کتاب به‌عنوان نامه‌ای به نوه‌هایش، با صدایی صریح اما اطمینان‌بخش می‌نویسد، گویی که پدربزرگ‌تان درمان‌گر ایده‌آل شماست. بخش اعظم متن شامل تشریح‌های زیرکانه سدولینی در مورد چگونگی تحمل مردم - و به‌ویژه نحوه کنار آمدن با آن‌ها - است. (از فهرست او از چیزهایی که دوستی‌ها را از بین می‌برد عبارتند از: «اختلافات عمده، به ویژه سیاسی یا مذهبی، عمیقا رنجاندن با اظهارنظرهای آزاردهنده، کنایه‌ها، یا اتهامات... نادیده گرفتن، اشتباهات ناخوشایند و بی‌فکرانه، ضربات ناخواسته به آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده، خواسته‌های سیری‌ناپذیر، ... استفاده بیش از حد... از زمان یا منابع دیگری، دوستی راحت‌طلبانه، قوانین سفت و سخت یا تنگ‌نظری، نیاز به همیشه درست بودن، یا حفظ یک بازی تک‌نفره... پیشنهادهای تکراری در مورد این‌که چگونه باید رفتار خود را تغییر دهید، یادآوری‌های بی‌پایان، مداخله‌گری در امور شخصی، و قلدری.») توصیه نویسنده اغلب به نثری است که می‌تواند صریح باشد («مسئولیت اعمال خود را بپذیر و ادامه بده - برای بهبود خودت تلاش کن»)، عامیانه باشد («اگر زمان حال را با هر دو دست در آغوش نگیرید، مانند خوکی که قصابی‌شده، از دستش خواهی داد.»)، شیک باشد («واقعیت به خردمندان می‌آموزد به دنبال پیشرفت باشند تا کمال»)، یا غنایی باشد («به طور ناشناس اعمال محبت‌آمیز انجام دهید؛ آنها به آفتاب دیگران می‌افزایند و روح شما را نیز تغذیه می‌کنند.»). در سرتاسر، سدولینی یک پیام مثبت و انرژی‌بخش ارائه می‌دهد: با خود و دیگران به خوبی رفتار کنید، واقع‌بین باشید اما در مورد مشکلات خود ناامید نباشید و از ریسک کردن برای غلبه بر آن‌ها نترسید. این کتاب پرتحرک کمی پیچیده است، اما خوانندگان غذای بسیار جذابی را برای مرور متفکرانه در این‌جا پیدا خواهند کرد.
 
کتاب «کلاس درس زندگی: ابزارها و مهارت‌هایی برای غلبه بر موانع و ناملایمات» نوشته  آنتونی سدولینی مجموعه‌ای جامع و روشنگر از درس‌های زندگی برگرفته از تجربیاتی گسترده است.
 
 
شنا‌سنامه کتاب
The Classroom of Life: Tools and Skills to Overcome Obstacles and Adversity
by Anthony J. Cedolini (Author)
Publisher: Anthony J. Cedolini (May 18, 2021), 614 pages
 
منبع: کرکوسریویو
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها