دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
روایت گال بکرمن از تاریخ انسان‌ها و رسانه

گال بکرمن نویسنده و ویراستار نقد کتاب نیویورک تایمز در کتاب تازه خود به بررسی تاریخ انسان‌ها و رسانه می‌پردازد.

خبرگزاری کتاب ایران)ایبنا)- مترجم سیدامین موسوی‌زاده: گال بکرمن نویسنده و ویراستار نقد کتاب نیویورک تایمز، و نویسنده کتاب تحسین‌شده «وقتی برای ما بیایند، ما از بین می‌رویم»، است که برنده جایزه ملی کتاب یهودی و جایزه سامی‌رور شد و به عنوان بهترین کتاب سال توسط نیویورکر و واشنگتن پست انتخاب شد. او دکتری خود را در مطالعات رسانه‌ای از دانشگاه کلمبیا گرفته و برای بسیاری از نشریات، از جمله نیورپابلیک و وال‌استریت جورنال می‌نویسد. او با همسر و دو دخترش در بروکلین زندگی می‌کند و در کتاب تازه خود به بررسی تاریخ انسان‌ها و رسانه می‌پردازد.

«در حضور سکوت»، رساله‌ای جذاب در مورد قدرت ارتباطات در جنبش‌های اجتماعی، از لحاظ تاریخی و در لحظه کنونی ماست که در فوریه 2022 منتشر خواهد شد.
 
بکرمن، یکی از ویراستاران نقد کتاب نیویورک تایمز، که در سال 2010 کتابش با عنوان «وقتی برای ما بیایند، ما از بین می‌رویم»، با گردآوری تحقیقاتی مستند و دقیق، برنده جایزه ملی کتاب یهودی و جایزه سامی رور شد - چگونگی شکل‌گیری ارتباط انسانی از طریق رسانه‌ها، از 1600 تا امروز را ردگیری می‌کند و نشان می‌دهد.
 
نویسنده از سال  1635 در اکس‌آن‌پروونس آغاز می‌کند: با تحقیقات علمی نیکولا کلود فابری دو پیرسک، یک مرد کمتر‌شناخته اما بسیار تأثیرگذار، و داستان چگونگی شکل‌گیری بشریت را بررسی می‌کند از طریق تبادل پررنگ نامه‌های شخصی، کارآمدی طومارهای انقلابی به‌عنوان اشکالی از کنش‌گری، تکثیر مانیفست‌های مشترک، و تأثیرات نشریاتی که به منظور ترویج بیان خود و براندازی سانسور بود - مثل مجلات سامیزدات که در دهه‌های 1960 و 1970 در سراسر اتحاد جماهیر شوروی منتشر می‌شدند و می‌توانستند «جامعه هنرمندان و نویسندگان مخالف را متحد کند و سپس به طور فزاینده‌ای مورد حمله قرار گرفتند».
 
بکرمن تاریخچه این جنبش‌ها را دنبال می‌کند تا نشان دهد چگونه انسان‌ها به ایجاد ارتباطاتی عمده ادامه می‌دهند تا تغییراتی مهم را ایجاد کنند و نویسنده با ردیابی فراز و نشیب‌های آن‌ها در طول دهه‌ها، به موضوعات مختلفی می‌پردازد.
 
بیش‌تر مربوط به مسائل امروز عبارتند از  مج‌های دخترررران آشوبگر (مجلات یک جنبش فیمنیستی پانک‌راک) در دهه 1990؛ چگونگی اثرگذاری رسانه‌های اجتماعی بر قیام‌های بهار عربی؛ افزایش اقدامات برتری‌طلبانه سفیدپوستان در ایالات متحده؛ جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است؛ و همه‌گیری کووید-19 کنونی. در هر فصل، بکرمن عمیقاً به یک رسانه خاص و روش‌هایی که شرکت‌کنندگان در جنبش‌هایی که شرح داده شده بود به کار می‌گرفتند یا نمی‌گرفتند، می‌پردازد.
 
نویسنده با تیزبینی برای بیان جزئیات، از نقل قول های مستقیم و گاهی صریح از منابع اولیه استفاده می‌کند. گاهی شوخ، و گاهی محتاط، این یک متن صمیمانه و در عین حال متفکرانه است. بکرمن در این کتاب این سوال را مطرح می‌کند که تشکیل یک جامعه در گذشته به چه معنا بوده و امروز چه معنایی دارد.
 
این کتاب متنی نشاط آور سرشار از اطلاعات مرتبط در مورد روش‌های ارتباطی است که می‌تواند منجر به تغییراتی واقعی شوند.

 

شنا‌سنامه کتاب
The Quiet Before: On the Unexpected Origins of Radical Ideas
by Gal Beckerman (Author)
Publisher ‏: ‎ Crown (February 15, 2022)
Language ‏: ‎ English
Hardcover ‏: ‎ 352 pages
ISBN-10 ‏: ‎ 152475918X
ISBN-13 ‏: ‎ 978-1524759186
 
 
منبع: کرکوسریویو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها