چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
انتشار رمان جولیا؛ بازنویسی رمان ۱۹۸۴ با مجوز بنیاد جرج اورول

بنیاد جرج اورول با انتشار رمان جدیدی با الهام از کتاب «1984» نویسنده مشهور انگلیسی موافقت کرده است. گفته می‌شود رمان جدید از زاویه دید یک زن و به نقل از جولیا، همسر شخصیت اصلی داستان «1984» روایت شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، بنیاد جرج اورول با انتشار رمان جدیدی با الهام از کتاب «1984» نویسنده‌یِ مشهور انگلیسی موافقت کرده است.  رمان 1984 اولین بار توسط جرج اورول در سال 1949 میلادی منتشر شد و بارها فیلم‌ها و نمایشنامه‌های مختلفی با اقتباس از آن ساخته شده است.
 
جورج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقهٔ شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) وجود دارد. در جامعه‌ی تصویر شده، گناهکاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند؛ به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند و شهروندان مجبورند همیشه با چهره‌ای سرشار از خوش‌بینی و لبخند به این صفحات نمایش نگاه کنند.
 
داستان نوشته شده جرج اورول توسط «وینستون اسمیت» شخصیت اصلی داستان روایت می‌شود. «اسمیت» در کشور اقیانوسیه (اوشیانا) و در جامعه‌ای زندگی می‌کند که به سه طبقهٔ مجزا تقسیم شده‌است: طبقه کارگر، اعضای عادی حزب و اعضای رده‌بالای حزب. او عضو عادی حزب است.
 
در ادامهٔ داستان «اسمیت» با «جولیا»، دختر مو سیاهی از اعضای حزب آشنا می‌شود. «وینستون» در ابتدا فکر می‌کند او جاسوس بوده و او را زیرنظر دارد، اما روزی دختر کاغذی را به وینستون می‌رساند که در آن نوشته شده دوستت دارم.
 
با تایید بنیاد جرج اورول رمان «جولیا» نوشته «ساندرا نیومن» نویسنده آمریکایی این داستان را از نگاه و دید جولیا روایت کرده است و به زودی قرار است در بازار کتاب آمریکا و بریتانیا چاپ شود. در رمان نیومن حوادث رمان 1984 به نوعی از نگاه زنان و افکار فمینیستی اتفاق می‌افتند. انتشارات «گرانتا» ناشر این رمان می‌گوید: «داستان طوری روایت شده است که جولیا بهتر و باهوش‌تر از اسمیت تعریف شده است. در رمان جدید نامه‌ای که جولیا به اسمیت می‌دهد یک نامه خودکشی و رسیدن به این نتیجه است که در رسیدن به دنیای آرمانی‌اش شکست خورده است.»
 
ساندرا نیومن نویسنده آمریکایی کتاب‌های پرفروش و برنده جوایز معتدد ادبی مثل جایزه کتاب فولیو است. بنیاد اورول از انتشار رمان نوشته شده توسط نیومن استقبال کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این مسئله خوشحال است که رمان 1984 از نگاه و نقطه‌نظر دیگری روایت شده است. به گفته انتشارات گرانتا در نوشتن رمان جدید، «ریچارد بلر» پسر جرج اورول به عنوان مشاور و ناظر شرکت داشته است.»
 
گفته می‌شود در رمان جدید نوشته شده توسط نیومن به بعضی از سوالات بی‌پاسخ مانده در رمان اصلی مثل نقطه‌نظر جولیا درباره وینستون پاسخ داده شده است و اینکه او بیشتر به دنبال پیشرفت در سلسله مراتب حزب بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها