سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کمپین‌های مردمی، عامل حیات کتابفروشی‌ها در بریتانیا

در چند سال گذشته شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در کشور بریتانیا بسیاری از کتابفروشی‌های مستقل این کشور را با چالش تعطیلی روبرو کرده است ولی کمک‌های خیریه به خصوص در چند ماه گذشته آنها را سر پا نگه داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، در چند سال گذشته شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در کشور بریتانیا بسیاری از کتابفروشی‌های مستقل این کشور را با چالش تعطیلی روبرو کرده است ولی کمک‌های خیریه به خصوص در چند ماه گذشته آنها را سر پا نگه داشته است به طوری که گفته می‌شود با این کمک‌های مردمی در یک سال گذشته چندین فروشگاه کتاب مستقل در منطقه ولز افتتاح شده است.
 
اتحادیه کتابفروشان بریتانیا در آخرین گزارش خود از تعداد کتابفروشان مستقل اعلام کرده است که در طول 22 ماه گذشته کتابفروشان مستقل رشد محسوسی داشتند و از زمان شروع قرنطینه حدود 12درصد به کتابفروشان اضافه شده است که تعداد آنها در حال حاضر به 1026 فروشگاه می‌رسد که از سال 2012 تا کنون بی‌سابقه بوده است.
 
در حال حاضر کمپین مردمی کمک‌های خیریه به کتابفروشان مستقل در شهرهای کرکول، برایتون و باکلی به صورت آنلاین هزاران پوند جمع‌آوری کرده است تا کتابفروشان مستقل بتوانند در دوران قرنطینه همچنان به حیات خود ادامه دهند. بر اساس گزارش اتحادیه کتابفروشان بریتانیا در کشور ولز رشد کتابفروشان مستقل نسبت به دیگر مناطق رشد بیشتری داشته است.
 
کتابفروشان ولزی می‌گویند کمک‌های خیریه و کمپین‌های آنلاین مردمی مثل صفحه گوفاندمی (GoFundMe) به خوبی توانست در دوران قرنطینه از کتابفروشان مستقل و همچنین نویسنده‌ها حمایت کند. بیش از 26هزار پوند توسط این صفحه جمع شد و بسیاری از کمپین‌های دیگر نیز مبالغ قابل توجهی برای کمک به کتابفروشان و نویسندگان جمع کردند.
 
ماه گذشته در آتش‌سوزی کتابفروشی «فلینتشایر» در شهر باکلی کشور ولز حدود 400هزار کتاب نابود شد و تنها به واسطه این کمک‌های مردمی توانست به فعالیت خود ادامه دهد. بیش از 2هزار پوند به این کتابفروشی اعطاء شد و توانست قبل از ایام کریسمس دوباره به روند عادی خود بازگردد. «آفروری بوکس» اولین کتابفروشی نویسندگان سیاه‌پوست در برایتون ولز نیز به کمک کمپین‌های مردمی توانست بیش از 12هزار پوند کمک دریافت کند. «کارولین بین» مالک این کتابفروشی از مردم تشکر کرد و گفت تنها به خاطر شماست که ما هنوز به کار خود ادامه می‌‌دهیم.
 
«مریل هالز» مدیر اجرایی اتحادیه کتابفروشان بریتانیا و ایرلند نیز در سخنانی از کمک‌های مردمی به کتابفروشی‌ها و نویسندگان تشکر کرد و گفت: بسیار خوشحال‌کننده است که کمک‌های مردمی توانست در دو سال گذشته با وجود بحران کرونا کتابفروشان مستقل را به حیات بازگرداند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها