دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
هفت عادت نویسندگان موفق به روایت مدیر بازاریابی کتاب و مجلات آمریکایی

«یایل کلاس» موسس و مدیرعامل شرکت پیشرویی در حوزه بازاریابی کتاب و مجلات در آمریکا است. بیشتر کار شرکتش در حوزه بازاریابی و تولید محتوا برای سایت‌ها و مجلات است و از نظر او نویسندگان موفق دارای عادت‌هایی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سرچ انجین ژورنال، معمولاً برای نوشتن محتواهای جدید و خلاقانه نیاز به ایجاد شرایطی از سوی نویسنده وجود دارد که بعضی از آنها درون خودِ نویسنده نهادینه شده است و بعضی دیگر به شرایط محیط اطراف بستگی دارد. به هر حال طبق تجربه‌های بازگو شده توسط نویسندگان، هر جمله و نوشتار جالب و خلاقانه به خودی خود خلق نمی‌شود و نیاز به استعدادهای پرورش یافته توسط شخص نویسنده دارد که به عقیده بسیاری از کارشناسان این استعدادها در جریان عادت‌های روزانه به مرور و به تدریج رشد می‌یابند.
 
«یایل کلاس» موسس و مدیرعامل شرکت پیشرویی در حوزه بازاریابی کتاب و مجلات در آمریکا است. بیشتر کار شرکتش در حوزه بازاریابی و تولید محتوا برای سایت‌ها و مجلات است و از نظر او عادات نویسندگان موفق مواردی است که در زیر به طور مختصر درباره آنها توضیه داده شده است:
 
کتاب بخوانید تا مغزتان آموزش ببیند:
بسیاری از نویسندگان مشهور تاریخ برای بالا بردن توانایی نوشتن توصیه می‌کنند که قبل از آن باید مطالعه صورت گیرد. همان‌طور که یک ورزشکار برای شرکت در یک مسابقه طاقت‌فرسای ورزشی نیاز به آماده کردن ماهیچه‌ها و عضلاتش دارد، نویسنده نیز قبل از شروع به نوشتن باید مطالعات زیادی داشته باشد. خواندن مطالب دیگران مغز را برای شرکت در مسابقه نویسندگی آماده می‌کند.
 
ایده‌ها را جمع و آن‌ها را ثبت کنید:
در بسیاری از رشته‌ها به خصوص نویسندگی ایده و طرح کلی یکی از ملزومات نوشتن کتاب محسوب می‌شود. نویسنده باید ایده اصلی را در ذهن پرورش دهد و از آن برای نوشتن جزئیات استفاده کند. بدون اینکه از کار دیگران تقلید کنید از ایده آنها استفاده کنید و آنها را برای خودتان ثبت کنید. همیشه نویسندگان موفق جملات را از کلاهشان بیرون نمی‌آورند و بعضی اوقات نیز از ایده دیگران استفاده می‌کنند.
 
تحقیق کنید:
جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها لزوماً برای مشاغل حسابداری و دیگر مشاغل مربوطه نیست بلکه نویسندگان نیز باید تحقیق کنند و از اطلاعات عمومی اطراف خود آگاه باشند. هیچ نویسنده بی‌خبری نمی‌تواند چیزهای جدیدی برای اطرافیان خود بنویسد که برای آنها جالب و جذاب باشد.
 
به جای گوگل از دیگران سوال کنید:
ظهور سایت‌های جستجو برای انسان‌ها شرایطی فراهم کرده است که ترجیح می‌دهند سوالی را به جای مطرح کردن از دیگران آن را در اینترنت جستجو کنند ولی برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق باید با دیگران ارتباط داشته باشید. مطمئن باشید مطرح کردن سوالات خود با اطرافیان تجربیات بهتری از جستجو در گوگل به دست می‌دهد.
 
مدیریت زمان:
برای کسانی که می‌خواهند به تازگی وارد حیطه نویسندگی بشوند، اولین و متداول‌ترین بهانه برای ننوشتن زمان ناکافی است. حتی آن دسته از نویسنده‌هایی که الان در کارشان خبره شده‌اند یادشان هست که در گذشته بارها این جمله را پیش خودشان تکرار کرده‌اند که الان وقتش را ندارم. برای این دسته از نویسنده‌ها که زمان را بهانه می‌کنند، مدیریت زمان برای نوشتن می‌تواند کمک قابل توجهی باشد.
 
بنویسید و بنویسید و بیشتر بنویسید:
از سیاه کردن صفحات سفید ترسی نداشته باشید. کاغذ به اندازه کافی برای شما ساخته شده است. برای بالا بردن توانایی نوشتن باید آن را تمرین کنید و این مسئله تنها با نوشتن‌های طولانی مدت و سیاه کردن کاغذهای سفید رنگ به دست می‌آید. مصاحبه با نویسندگان بزرگ ثابت کرده است که نوشتن هر روزه یکی از ضروریات موفقیت در این عرصه است.
 
عملکرد خود را اندازه بگیرید:
اندازه‌ گرفتن نوشته‌ها یا به عبارت بهتر برگشت به عقب و دیدن اینکه چقدر جمله و کلمه نوشته‌اید زیاد هم بد نیست. همیشه کمیت با کیفیت همراه است و باید برای رسیدن به یک کیفیت مطلوب تعداد جملات و کلمات نوشته شده را اندازه گرفته و تا جای مقدور آنها را بالا ببرید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها