سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
نویسنده‌ای که پس از مرگ فرزندش میلیونر شد

مجموعه داستانی «آدام کلوود» نوشته بنجی برنت، که پس از مرگ پسرش و برای تسلی اطرافیان شروع به نوشتنش کرد، در مرز فروش یک میلیون نسخه در بازار کتاب کشور ایرلند و دیگر کشورهای انگلیسی زبان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آیریش تایمز، مجموعه داستان‌های «آدام کلوود»  نوشته بنجی برنت در مرز فروش یک میلیون نسخه در بازار کتاب کشور ایرلند و دیگر کشورهای انگلیسی زبان قرار دارد. «بنجی برنت» ایرلندی بعد از مرگ فرزند چهارساله‌اش شروع به توشتن کتابی برای تسلی دادن به خود و اطرافیانش کرد که مورد اسقبال قرار گرفت و موجب شد به نگارش آن دامه دهد.
 
برنت اولین قسمت از کتاب را در سال 2007  نوشت و حالا نهمین کتاب از این مجموعه داستانی در بازار کتاب بریتانیا به مرز فروش یک میلیون نسخه نزدیک شده است.
 
برنت می‌گوید انگیزه‌ اصلی‌اش برای نوشتن کتاب ایجاد رابطه عشق و صمیمیت بین فرزندان و والدین بود و اینکه برای کودکان خود 10 دقیقه قبل از خواب کتاب بخواند. فرزند خانواده برنت به خاطر بیماری تومور مغزی از دنیا رفت.
 
جکی برنت همسر بنجی می‌گوید: «بعد از مرگ فرزندشان این کتاب را برای تسلی خاطر خودمان و اطرافیان نوشتیم ولی در عین تعجب دیدیم که فروش آن بالا رفت و جلدهای بعدی را هم نوشتیم. ما در ابتدا می‌‌خواستیم خانواده‌ها به فرزندان خود عشق بیشتری داشته باشند.»
 
خانواده برنت بعد از مرگ فرزندشان صاحب سه فرزند دیگر شده‌‌اند ولی هنوز به نوشتن قسمت‌های بعدی کتاب ادامه می‌دهند. مجموعه داستان‌های آدامز این خانواده توانست جایزه کتاب سال کشور ایرلند را در سال 2009 کسب کند و حالا در بازار کتاب با گروفالو جولیا دونالدسون رقابت می‌کند.
 
به گفته این خانواده ایرلندی بخشی از درآمد حاصل از فروش هر نسخه از این مجموعه داستانی 9 قسمتی صرف امور خیریه شده است. در طول سال‌های گذشته این داستان تبدیل به یکی از اولویت‌های خرید در بین خانواده‌های ایرلندی شده است و به نظر می‌رسد همچنان جلدهای بعدی کتاب نیز در راه هستند.
 
گفت می‌شود در حال حاضر 35هزار نفر از مردم کشور ایرلند مشتری ثابت داستان‌های آدامز هستند و تا کنون 5میلیون یورو از فروش این کتاب نصیب خانواده برنت کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها