یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
آثار برگزیده بیل گیتس در سال پاندمیک کرونا

گیتس با انتشار پستی ویدیویی در سایت شخصی‌اش پنج کتاب برتر سال 2021 را از نگاه خودش به مخاطبان و طرفدارانش پیشنهاد کرده است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی‌نت، بیل گیتس، موسس و مالک شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به گفته خودش سال گذشته روزگار سختی را به خاطر مشکلات شخصی و اجتماعی مثل کرونا پشت سر گذاشته و حالا به طرفداران و علاقمندان به مطالعه پیشنهاد می‌کند کتاب‌هایی را بخوانند که کمی آرامش پیدا کنند. گیتس با انتشار پستی ویدیویی در سایت شخصی‌اش پنج کتاب برتر سال 2021 را از نگاه خودش به مخاطبان و طرفدارانش پیشنهاد کرده است که در زیر به‌طور مختصر به مرور آنها پرداخته‌‌ایم:
 
پروژه درود مری نوشته اندی ویر
شخصیت اصلی داستان به نام «ریلاند گریس» تنها بازمانده یک ماموریت شکست خورده است که اگر او هم نتواند با موفقیت ماموریت را به پایان برساند، کره زمین با نابودی روبرو خواهد شد. نکته داستان اینجاست که شخصیت اصلی رمان خودش هم به حساسیت ماموریت آگاه نیست و حتی نامش را نیز فراموش کرده و تنها چیزی که به خاطر می‌‌آورد این است که زمان زیادی در خواب بوده است و مایل‌ها از خانه‌اش فاصله دارد. بعد از اینکه حافظه گریس بازمی‌گردد متوجه می‌شود که تنها یک شانس برای موفقیت دارد.
 
همنت نوشته مگی اوفارل
شخصیت اصلی داستان زنی به نام «اگنس» است که در سال‌های 1580 میلادی در منطقه وارویکشایر انگلیس زندگی می‌کند. او همراه همسرش در خیابانی به نام هنلی زندگی می‌کنند که سه فرزند محصول زندگی مشترک آنهاست. سوزان دختر بزرگشان و یک دوقلو به نام‌های همنت و جودیت. یکی از پسران آنها به نام همنت در سال 1596 در سن 11 سالگی از دنیا می‌رود و شوهرش نمایشنامه‌ای به نام هملت می‌نویسد. رمان روایت تاریخی از همسر شکسپیر است که به نوعی و به دلایل نامعلومی از تاریخ ادبیات انگلیس حذف شده است.
 
کلارا و خورشید نوشته کازوئو ایشی‌گورو
کلارا ربات دوست‌داشتنی و مهربانی است که مانند ربات‌های دیگر نیرویش را از نور خورشید می‌گیرد. او در یک مغازه کنار ربات دیگری به نام رزا برای فروش گذاشته شده است. ربات‌ها فرصت دارند در مغازه برای مدت کوتاهی پشت ویترین بروند و در آنجا منتظر بمانند تا خریداری شوند. این ربات‌ها برای کودکان ساخته شده‌اند. کلارا پشت شیشه منتظر است تا کسی او را بخرد اما جدای از خریده شدن برخلاف بقیه ربات‌ها او عاشق این است که خیابان را ببیند، دوست دارد آدم‌ها و پیاده رو را ببیند و بفهمد بقیه ربات‌ها چه‌کار می‌کنند و چطور زندگی می‌کنند. او پشت ویترین می‌آید و چند روز بعد با دختربچه‌ای به‌نام جوزی آشنا می‌شود. جوزی دخرت رنگ‌پریده و لاغری است که از داخل یک تاکسی کلارا را دیده و قصد خریدنش را دارد. این آشنایی داستان را می‌سازد و شخصیت کلارا را در داستان شکل می‌دهد.
 
رمزگشا: جنیفر دودنا، ویرایش ژن و آینده نژاد بشر نوشته والتر ایساکسون
جنیفر دودنا شخصیت اصلی داستان در سال ششم رشته دانشگاهی خود تحصیل می‌کند که روزی وقتی به خانه بازمی‌گردد متوجه کتابی می‌شود که عنوانش مارپیچ دوتایی نام دارد. با مطالعه کتاب متوجه می‌شود که این کتاب درباره ژن‌های انسانی توضیح داده است که در واقع از یک مارپیچ پلکانی تشکیل شده‌اند که دو شاخه دارد. او مسحور سیستم ژنتیک انسان می‌شود و دوست دارد دانشمندی در این رشته شود.
 
 هزاران مغز: تئوری جدید هوش نوشته جف هاوکینز
با وجود پیشرفت‌های بسیاری در زمینه هوش مصنوعی و علوم عصب‌شناختی هنوز اطلاعات کمی در این رشته موجود است و بشر در حال تلاش برای رسیدن به تکنولوژی پیشرفته‌ای در این زمینه است. هاوکینز و همکارانش در تحقیقات طولانی خود به این نتیجه رسیده‌اند که مغز انسان دارای ساختاری نقشه‌مانند است که مدلی منحصربه‌فرد از صدها هزار مدل‌‌ها و اشکال و نقشه‌های مختلف دارد. این تحقیقات تیم هاوکینز را به این مسیر سوق داده است که به این سوال مهم پاسخ بدهند که چگونه ما دنیا را با مغز خودمان درک می‌کنیم و چه حسی از خودمان داریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها