پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
400هزار کودک در بریتانیا حتی یک جلد کتاب هم ندارند

تحقیقات جدید بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) نشان می‌دهد که بیش از 400هزار کودک در این کشور هنوز به کتاب دسترسی ندارند و حتی یک جلد کتاب در خانه ندارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، تحقیقات جدید بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) نشان می‌دهد که بیش از 400هزار کودک در این کشور هنوز به کتاب دسترسی ندارند و حتی یک جلد کتاب در خانه ندارند. این بنیاد می‌گوید عدم دسترسی به کتاب در دوران کودکی می‌تواند نتایج بدی در آینده تحصیلی کودکان داشته باشد.
 
بنیاد ادبی بریتانیا موسسه‌ای خیریه و غیردولتی است که در سال 1992 توسط سیمون هورنبی تاجر انگلیسی برای کمک به خانواده‌های این کشور در بالا بردن سطح سواد کودکان تاسیس شد. این بنیاد خیریه از مردم کشور خواسته در ایام کریسمس برای کمک به خانواده‌ها در تامین کتاب برای کودکان این بنیاد را یاری کنند.
 
گزارش اخیر بنیاد ادبی بریتانیا با عنوان «مالکیت کتاب کودکان در سال 2021» منتشر شد و گزارش قبلی آن درباره عدم علاقه کودکان به کتاب‌ منتشر شده بود. این گزارش نشان می‌دهد کودکان این کشور نسبت به نسل‌های گذشته هم‌سن خود کمتر کتاب مطالعه می‌کنند.
 
این بنیاد در سال‌های گذشته با کمک‌های خیریه جمع‌آوری شده با کمک شرکت‌های تجاری سعی در ارتقای سطح سواد و مطالعه خانواده‌ها و کودکان دبستانی کرده است. این بنیاد در گزارش خود می‌گوید آمارهای سال 2019 نشان می‌دهند که تنها 26درصد کودکان و نوجوانان زیر 18سال به طور روزانه کتاب مطالعه کردند.
 
بنیاد مذکور در پروژه اخیر خود با همکاری انتشارات پنگوئن سازمانی خیریه برای تامین کتاب‌های داستانی در کتابخانه‌های مدارس ابتدایی این کشور تشکیل داد. این سازمان قرار است ضرورت منابع و نیازهای کتابخانه‌های مدارس را بررسی کرده و برای تامین کتاب‌های داستانی در مدارس ابتدایی اقدام کند.
 
بر اساس این گزارش در فاز اول پروژه مذکور هزار مدرسه ابتدایی تا سال 2025 با نیم‌میلیون کتاب داستانی و هر کتابی که به خلاقیت کودکان ارتباط داشته باشد، تامین خواهد شد و در مراحل بعد این سازمان در نظر دارد برای تامین کتاب‌های الکترونیک مدارس نیز اقدام کند. شورای هنر بریتانیا (ACE) نیز برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها