پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
برناردین اِواریستو مهمان افتخاری فستیوال ادبیات شهر تاتنهام انگلیس

فستیوال ادبی تاتنهام یکی از رویدادهای فرهنگی ادبی مهم شهر تاتنهام است که امسال قرار است در مرکز هنر «برنی گرنت» این شهر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، «یومی سود» و «برناردین اواریستو» نویسندگان مشهور انگلیسی مهمان افتخاری فستیوال ادبیات شهر تاتنهام خواهند بود که قرار است امسال از 29 نوامبر تا پنجم دسامبر در این شهر برگزار شود.
 
اواریستو برنده جایزه ادبی بوکر اولین بار کار ادبی خود را با نوشتن نمایشنامه‌هایی برای شبکه‌های مختلف رادیو لندن آغاز کرد و پس از آن به دنیای رمان‌نویسی قدم گذاشت. رمان «دختر، زن، دیگری» هشتمین اثر اواریستو است که باعث شد اولین نامزدی‌اش برای جایزه ادبی بوکر به برنده شدن منجر شود.
 
فستیوال ادبی تاتنهام یکی از رویدادهای فرهنگی ادبی مهم شهر تاتنهام است که امسال قرار است در مرکز هنر «برنی گرنت» این شهر برگزار شود. امسال  فستیوال کتاب و ادبیات این شهر بر محور داستان و کتاب‌های رمانتیک و تمرکز بر کتاب‌های منتشر شده توسط نویسندگان اقلیت خواهد بود.
 
به گفته سازمان دهندگان این فستیوال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است اواریستو درباره کتاب جدیدش با عنوان «بیانیه» صحبت کند که از سوی انتشارات «همیش همیلتون» در بازار کتاب بریتانیا منتشر شده است. امسال فستیوال ادبی شهر تاتنهام میزبان چند نویسنده از قاره آفریقا خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به «نانا دارکو» اشاره کرد که قرار است به نمایندگی از کشور غنا در این  فستیوال شرکت کند.
 
«هانا آزیپول» مدیر مرکز هنر برنی گرنت و موسس فستیوال ادبیات شهر تاتنهام می‌گوید امسال فستیوال سومین سال خود را تجربه می‌کند که امیدوار است بتواند قدمی برای شناخته شدن نوشته‌ها و آثار نویسندگان سیاه‌پوست بردارد. به گفته مدیر فستیوال ادبی تاتنهام نویسندگان آفریقایی قرار است از طریق ارتباط مجازی با بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه صحبت کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها