پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
تاکید اتحادیه ناشران بین‌الملل بر تنوع نویسندگان

اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) در آخرین گزارش خود از وضعیت کتاب‌های چاپ‌شده در این کشور گفته است که نسبت به سال‌های گذشته تساوی و عدالت بیشتری برای نویسندگان قائل شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) در آخرین گزارش خود از وضعیت کتاب‌های چاپ شده در این کشور گفته است که نسبت به سال‌های گذشته تساوی و عدالت بیشتری برای نویسندگان قائل شده است.
 
اتحادیه ناشران آمریکا در سال ۱۹۷۰ با ادغام دو سازمان شورای ناشران کتاب آمریکا و موسسه ناشران فرهنگی آمریکا تاسیس شد و متشکل از ۲۶۰ ناشر و عامل حقیقی و حقویق صنعت نشر در آمریکا است. عضویت عادی برای تمام شرکت های آمریکای یا اشخاصی که حداقل به مدت یک سال در آمریکا در زمینه ابداع تولید ونشر کتاب یا مواد چاپی یا دیداری وشنیداری که مشمول حق مولف هستند فعالیت داشته باشند.
 
این اتحادیه در بیانیه اخیر خود سیاست‌های انتشاراتی خود را اعلام کرده که رئوس مطالب آن بر مبنای گسترش مطالب و محتواهای مربوط به موضوعات اقلیمی، تساوی حقوق نژادی و تنوع در نویسندگان اقلیت عنوان کرد. اتحادیه ناشران بریتانیا نیز پیش از این همکاری خود را با اتحادیه ناشران بین‌الملل برای تمرکز سیاست‌های خود برای نشر کتاب‌های مربوط به نویسندگان اقلیت اعلام کرده بود.
 
اتحادیه ناشران بریتانیا در ماه فوریه امسال با ارائه گزارشی از بالارفتن سهمیه نویسندگان زن در بین کتاب‌های چاپ شده نسبت به سال 2017 اعلام کرد که همچنان به سیاست افزایش تساوی حقوق نویسندگان در بین نژادها، جنس و اقلیت‌‌های مختلف ادامه خواهد داد. این اتحادیه گفت چاپ کتاب‌های مربوط به نویسندگان زن 52درصد در سال جاری رشد داشته که این رقم در سال 2017 حدود 40درصد بوده است.
 
این اتحادیه گفته بود که در سال گذشته زنان نسبت به سال‌های گذشته سهم بیشتری از نیروی کار انتشاراتی‌های انگلیس را دارند و این رقم همچنان افزایش می‌یابد. البته کارشناسان اعتقاد دارند بازار کتاب و فرهنگ نشر در کشورهای مختلف متفاوت است و این نسبت‌ها لزوماً نمی‌تواند در آمریکا تکرار شود. با این وجود اتحادیه ناشران آمریکا نیز امیدوار است در سال‌های آینده تساوی بیشتری در سهم اقلیت‌ها از چاپ کتاب مشاهده کند.
 
اتحادیه ناشران آمریکا در حال حاضر اعلام کرده است که در حال هماهنگی  و همکاری با اتحادیه ناشران بین‌الملل در هفتاد کشور دنیا در اجرای سیاست نشر با هدف گسترش کتاب‌های با موضوع آب و هوا و تنوع نژادی است.
 
اتحادیه ناشران بین‌الملل (IPA) سازمانی غیردولتی و خیریه متشکل از ناشران بسیاری از کشورهای جهان است که در سال 1896 با هدف مبارزه با سانسور و حمایت از ناشران کشورهای مختلف جهان تاسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در شهر پاریس فرانسه واقع شده است و در سال‌های گذشته تلاش اصلی خود را برای حفظ حقوق مولفین در جهان متمرکز کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها