پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
بازگشت اسپانیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از 30 سال

مسئولان آلمان می‌گویند سال آینده کشور اسپانیا مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود و این درحالی است که اسپانیایی‌ها 30 سال از حضور در آلمان دور بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و ادبی دنیا و در واقع مهم‌ترین رویداد کتاب در طول سال در تمام جهان برگزار شد و هفتادوسومین دوره این نمایشگاه در حالی به اتمام رسید که مسئولان آلمانی از نحوه برگزاری با وجود محدودیت‌های کرونایی راضی بودند.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال با وجود محدودیت‌های کرونایی بیش از 73هزار نفر از 105 کشور جهان به‌صورت حضوری از نمایشگاه بازدید کردند و حدود 2013 ناشر از 80 کشور جهان نیز کتاب‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.
 
هفتادوسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، بیست‌وهفتم مهرماه، در دو بخش حضوری و مجازی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افتتاح شد و از بیست‌وهشتم مهرماه آغاز به کار کرد. کشور کانادا نیز میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بود. این کشور با هشت نویسنده به‌صورت حضوری و حدود 52 نویسنده به‌طور مجازی در نمایشگاه شرکت کرده بود. حدود 400 کتاب منتشرشده توسط ناشران کانادایی در برنامه‌های مجازی، معرفی شد و بیشتر آنها در غرفه کانادا در سالن 4 نمایشگاه به نمایش درآمد.
 
مسئولان آلمان می‌گویند سال آینده کشور اسپانیا مهمان افتخاری نمایشگاه خواهد بود و این درحالی است که اسپانیایی‌ها 30 سال از حضور در آلمان دور بودند. در کنفرانس خبری -که در مراسم اختتامیه نمایشگاه برگزار شد- شماری از نمایندگان و مقامات اسپانیایی مثل «میگوئل لورنس» وزیر فرهنگ و ورزش این کشور حضور داشتند.
 
بر اساس محتویات این کنفرانس خبری با حضور اصحاب فرهنگ و ادبیات کشور اسپانیا این کشور سال آینده بعد از سه دهه غیبت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به این شهر بازمی‌گردد و سال آینده با تمرکز روی انتشارات دیجیتال و به‌طور کلی کتاب‌های الکترونیک در فرانکفورت حاضر خواهند شد. به گفته وزیر فرهنگ اسپانیا حدود 774 ناشر در اسپانیا فعال هستند که پنج ناشر در جمع ناشران بزرگ جهان قرار دارند و سعی شده در سال آینده از همه ظرفیت‌های موجود این ناشران در نمایشگاه استفاده شود.
 
به گفته لورنس سال آینده ناشران اسپانیایی با شعار خلاقیت و توسعه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند و سعی بر این است که بخش ترجمه کتاب‌های منتشرشده به زبان‌ اسپانیایی تقویت شود. استفاده از انرژی‌های مطابق با محیط زیست در صنعت نشر و کتابخانه‌های سبز یکی از اهداف کشور اسپانیا در سال‌های آینده است که بخشی از برنامه‌های وزارت فرهنگ این کشور در نمایشگاه سال آینده فرانکفورت خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها