دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
تعهد انتشارات هارپرکالینز انگلیس برای حفظ محیط زیست

انتشارات هارپرکالینز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است متعهد شده که تا پایان سال 2021 به معاهده عدم انتشار گازهای مضر برای محیط زیست پایبند شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات هارپرکالینز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است متعهد شده که تا پایان سال 2021 به معاهده عدم‌انتشار گازهای مضر برای محیط زیست پایبند شود. این انتشارات انگلیسی گفته تمام دستگاه‌ها و سوخت‌های مورد نیاز تجهیزات خود را با قوانین مناسب برای محیط زیست هماهنگ خواهد کرد.
 
انتشارات هارپرکالینز ادغامی است از انتشارات کالیز و پسران، با چندین انتشارات دیگر، از جمله یک انتشارات بریتانیایی که با بزرگترشدن انتشارات و وسعت‌گرفتن مجموعه‌های آن به تدریج بر تعدادشان افزوده شده ‌است. این ناشر بریتانیایی اولین بار در سال ۱۸۱۹ کار خود را با چاپ کتاب‌های مذهبی و آموزش شروع کرد؛ ولی بعد از مدت کوتاهی به انتشار کتاب‌های داستانی از جمله همه داستان‌های آگاتا کریستی نویسنده مشهور داستان‌های جنایی پلیسی روی آورد. امروزه انتشارات هارپرکالینز در بخش‌های گسترده‌ای، از چاپ کتاب کودک گرفته تا کتاب آشپزی و شعر، فعالیت دارد و با بسیاری از نویسندگان بزرگ همکاری می‌کند.
 
طبق بیانیه منتشرشده توسط مسئولان این انتشارات قرار است طی چند ماه آینده تجهیزات باقی‌مانده -که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند- را با دستگاه‌های مناسب محیط زیست جایگزین کند. قرار است همه کتاب‌ها با مواد تجزیه‌پذیر در طبیعت چاپ شوند. در بیانیه این ناشر آورده شده که به این خاطر از این پس محصولات خود را بیشتر در اروپا متمرکز خواهد کرد و بازار چین خود را کاهش خواهد داد.
 
بر اساس این گزارش در حال حاضر مرکز توزیع کتاب‌ انتشارات هارپرکالینز در شهر گلاسکو مواد پلاستیکی و مضر برای محیط زیست را از چرخه تولیدات خود خارج کرده و همه مواد اولین خود را با استاندارد ایزو 14001 هماهنگ کرده است. این استاندارد تعریف‌شده در سال 2015 برای مدیریت محیط زیست در سطح جهانی تدوین شده است.
 
انتشارات هارپرکالینز همچنین اعلام کرده در حال تدوین سیاست‌ها و قوانینی برای کار با شرکایی است که کتاب‌های خود را بر اساس قوانین محیط زیست چاپ می‌کنند. بعضی از چاپخانه‌های موجود در انگلیس هنوز به قوانین مطابق با محیط زیست عمل نمی‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها