سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
برنامه انتشارات اسپرینگر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این انتشارات بین‌المللی به صورت فعال حضور فیزیکی دارد؛ ولی در فرصت مجازی نمایشگاه نیز حضور فعالی داشته و برنامه‌های بسیاری انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، انتشارات آلمانی انگلیسی اشپرینگر اولین بار در سال 1842 در آلمان تاسیس شد ولی بعدها با شرکت انگلیسی ادغام شد و حالا با عنوان اشپرینگر علمی مشغول فعالیت است. این انتشارات دارای یک سازمان انتشاراتی است که به انتشار کتب چاپی، کتب الکترونیکی و مجلات علمی می‌پردازد. اشپرینگر یکی از معتبرترین انتشارات کتب آکادمیک است و موضوعات بسیار زیادی را تحت پوشش دارد.
 
در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این انتشارات بین‌المللی به صورت فعال حضور فیزیکی دارد؛ ولی در فرصت مجازی نمایشگاه نیز حضور فعالی داشته و برنامه‌های بسیاری انجام می‌دهد. یکی از این برنامه‌ها اجرای کارگاه‌های نشر آکادمیک در نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود؛ ولی قرار است همین برنامه‌ها به‌صورت حضوری نیز در ابتدای روز نمایشگاه برگزار شود.
 
پنج کارگاه و جلسه آموزشی تحقیقاتی این ناشر کتاب‌های علمی مربوط به حوزه کتاب‌های آکادمیک در موضوع مسائل و مشکلات جهانی است. این کارگاه قرار است در اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور روسای انتشارات برگزار شود. برنامه دوم درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا در چاپ و نشر کتاب‌های آکادمیک و به‌طور کلی نشر علم است. کارگاه سوم با موضوع تکنولوژی و هوش مصنوعی در چاپ کتاب‌های علمی، کارگاه چهارم با موضوع نقش کتابداران در عصر مجازی و کارگاه پنجم هم با عنوان مسئولیت به عنوان ناشر جهانی به چالش‌های نشر کتاب‌های علمی در سراسر جهان می‌پردازد.
 
انتشارات اشپرینگر در غرفه 25 سالن 4 نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌صورت حضوری کتاب‌های امسال خود را عرضه کرده است و می‌گوید با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات مربوط به آن می‌توان در عرصه چاپ کتاب‌های علمی و آکادمیک فعال بود. «ریناته بایاز» مدیر اجرایی انتشارات می‌گوید ما با حضور فعال خود در نمایشگاه می‌خواهیم سیگنال مثبتی به فعالان عرصه نشر و چاپ کتاب‌های علمی بفرستیم.
 
وی گفت: انتشارات اشپرینگر امسال حضور فعالی در نمایشگاه خواهد داشت تا به بقیه ناشران و همکاران خود بگوید که می‌توان در عصر کرونا کتاب چاپ کرد و فروخت. ما می‌خواهیم اعتماد را به عرصه تحقیق بازگردانیم و راه‌حل‌ چالش‌های جدید دوران کرونا و صنعت چاپ کتاب را پیدا کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها