چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
محبوبیت روزافزون کتاب‌های صوتی در کشور روسیه

شرکت استوری‌تل کشور سوئد در آخرین گزارش خود از فروش بالای کتاب‌های خود در روسیه و علاقه روزافزون مردم این کشور به این نوع کتاب‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایردیر، شرکت استوری‌تل کشور سوئد در آخرین گزارش خود از فروش بالای کتاب‌های خود در روسیه و علاقه روزافزون مردم این کشور به این نوع کتاب‌ها خبر داده است. استوری تل (Storytel) شرکت سوئدی تولید کتاب‌های صوتی و دیجیتال وقتی در سال 2006 میلادی تاسیس شد تنها کتاب‌های صوتی تولید می‌کرد ولی حالا طیف کار خود را به کتاب‌های چاپی نیز گسترش و خودش را به عنوان یکی از قطب‌های انتشاراتی در اروپا مطرح کرده است.
 
استوری تل در حال حاضر در 16 کشور دنیا فعالیت دارد که اخیراً  شعبه خود را در سنگاپور نیز افتتاح کرد. این شرکت بیشتر از اینکه یک انتشارات کتاب‌ با فرمت‌های مختلف باشد بیشتر به عنوان یک سرویس ارائه‌کننده کتاب‌های صوتی از طریق وب‌سایتش معروف است و همین سرویس کتاب صوتی باعث شهرت آن شده است.
 
به گفته یوناس تلاندر رئیس استوری‌تل سوئد در حال حاضر به‌خاطر افزایش کاربران تلفن همراه و دستگاه‌های صوتی دیگر بیشتر تمرکز این شرکت روی تولید کتاب‌های صوتی و ارائه آن از طریق وب سایت شرکت است. هرچند استوری‌تل در سال‌های اخیر بیشتر انتشارات‌های معتبر کشور سوئد را خریداری کرده است ولی تلاندر می‌گوید هنوز هم نقطه قوت شرکت ارائه کتاب‌های صوتی منحصر به فرد آن است.
 
بر اساس این گزارش شرکت سوئدی می‌گوید کتاب‌هایش 45درصد نسبت به سال گذشته بیشتر در کشور روسیه فروش داشته است. این شرکت موفق سوئدی اخیراً سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای تولید کتا‌ب‌های صوتی به زبان روسی کرده است و امیدوار است بازار باثبات این کشور همچنان ادامه داشته باشد. چهار سال پیش که استوری‌تل تاسیس شد نیز بازار کتاب روسیه یکی از اصلی‌ترین مراکز تمرکز این شرکت بود.
 
در حال حاضر کتاب‌های صوتی پرفروش روسی شرکت سوئدی شامل رمان‌های الکسی ایوانف و دیمیتری گلوکفسکی است که نسخه‌های صوتی آن به زبان روسی تهیه شده و در سایت این شرکت وجود دارد. استوری‌تل برای تولید کتاب‌های صوتی خود از هنرپیشه‌ها و مشاهیر کشورهای مختلف استفاده می‌کند و شاید موفقیت آن در همین باشد.
 
در بازار کتاب روسیه و تولید کتاب‌های صوتی این بازار البته شرکت لیت‌رس (LitRes) این کشور قوی‌ترین بازیگر محسوب می‌شود و تنها در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از 740 میلیون روبل درآمد کسب کرده است. این شرکت روسی به ریاست «سرگئی انوریف» توانسته موفقیت قابل توجهی در بازار کتاب کسب کند که این شرکت نیز با استفاده از بازیگران و شخصیت‌های محبوب کشور کتاب‌های صوتی خود را تولید می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها