جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مردم فرانسه کتاب‌های با موضوع کرونا را دوست ندارند

بیشتر مردم این کشور علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های نوشته شده با موضوع ویروس کرونا و شیوع ویروس‌ها و بیماری‌های عالم‌گیر ندارند .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، آمار و ارقام منتشر شده از فروش کتاب‌ها در ایام قرنطینه کشور فرانسه نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های نوشته شده با موضوع ویروس کرونا و شیوع ویروس‌ها و بیماری‌های عالم‌گیر ندارند و به نوعی ترجیح می‌دهند هیچ مطلبی درباره این موضوعات مطالعه نکنند. هرچند در دوره شیوع ویروس کرونا رمان طاعون نوشته آلبر کامو را فرانسوی‌ها خریدند ولی به غیر از این رمان، کتاب‌های داستانی مشابه خریداری در فرانسه ندارند.
 
در ماه‌های اولیه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان فروش رمان طاعون کامو به اوج خود رسید و حتی در بعضی از کشورها ترجمه‌های این رمان به چاپ‌های متعدد نیز رسید. رمان طاعون در سال 1947 منتشر شد. این رمان در مورد شیوع بیماری طاعون در اواسط قرن بیستم بود و پس از انتشار به یکی از پر فروش ترین کتاب های آن زمان تبذیل شد و شهرت آلبر کامو را به فراتر از مرزهای فرانسه برد.
 
طبق گزارش موسسه ادیستات که آمار فروش کتاب‌ها را ارائه می‌دهد، میزان فروش رمان «طاعون» در فرانسه از زمان شیوع ویروس کرونا به طرز عجیبی افزایش یافته و تنها در طی 8 هفته اول سال جدید میلادی 1800 نسخه از آن به فروش رسیده است. این در حالی است که فروش این رمان در همین بازه زمانی در سال 2019 که خبری از کرونا نبود به زحمت به 400 نسخه می‌رسید.
 
افزایش توجه ناگهانی به رمان «طاعون» تنها به فرانسه محدود نشده است. در ایتالیا نیز فروش این رمان سه برابر شده و در سایت آمازون ایتالیایی در رتبه نخست پرفروش‌ها قرار گرفته است. رمانی که حالا دارد با فیلم «شیوع» (2011 ) به کارگردانی استیون سودربرگ، کارگردان امریکایی در میزان فروش رقابت می‌کند.
 
با این وجود طبق آمارهای غیر رسمی از کتابفروشان فرانسوی مردم این کشور علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های نوشته شده درباره همه‌گیری بیماری‌ها ندارند و رمان‌های نوشته شده توسط جولین برتراند، کانستنس ریوری، آدریان جرارد، فلورین فورستیر و دیگر نویسندگان از استقبال زیادی برخوردار نبودند. کتابفروشان پاریسی می‌گویند فروش کتاب‌های بیماری تنها به طاعون کامو محدود شد و دیگر هیچ کتابی در این موضوع فروش ندارد.
 
«اورلیا» متصدی کتابفروشی لیبری شهر پاریس می‌گوید فروش بالای رمان طاعون نویسندگان فرانسوی را به نوعی برای نوشتن کتاب‌های مشابه ترغیب کرد ولی در چند ماه گذشته هیچ سفارشی برای کتاب‌های مستند و داستان درباره بیماری‌ها دریافت نکرده است و تنها چند کتاب مصور در این موضوع فروش رفته است. این کتابفروش پاریسی می‌گوید: مردم این کشور هر کدام نسخه خاص خود را از قرنطینه دارند ولی هیچ کس نمی‌خواهد درباره بیماری و مشکلات آن مطلبی بخواند و بیشتر ترجیح می‌دهند رمان‌های آرام‌بخش‌تر بخوانند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها