پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
ریچارد چارکین: چرا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌روم؟

چارکین در این یادداشت ضمن اشاره به واکسیناسیونش می‌‌نویسد: اهمیت روابط خارجی برای ناشران آن‌قدر زیاد است که با هر خطری بهتر است در نمایشگاه فیزیکی فرانکفورت حاضر شوم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از  پابلیشینگ پرسپکتیو، ریچارد چارکین، رئیس سابق اتحادیه ناشران بریتانیا حدود 11 سال در سمت مدیریت اجرایی انتشارات مشهور بلومسبری فعالیت کرده است و در بسیاری از انتشارات دیگر مثل مک‌میلان، انتشارات دانشگاه آکسفورد و انتشارات علمی الزاویر در سمت‌های مدیریتی فعالیت کرده است. چارکین یکی از مدعوین مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته بود و ضمن اشاره به موفقیت این نمایشگاه در برگزاری مجازی و هماهنگی بین ناشران کشورهای مختلف اعتقاد دارد که شکاف زیادی بین انتشارات تجاری و آکادمیک وجود دارد.
 
چارکین سال‌ها به‌عنوان مدیر اجرایی انتشارات معتبر انگلیسی از جمله انتشارات دانشگاه آکسفورد و گروه انتشاراتی الزاویر ناشر کتاب‌های پزشکی فعالیت کرده است. چارکین در سال 2015 به عنوان رئیس اتحادیه بین‌المللی ناشران (IPA) واقع در کشور انگلیس انتخاب شد. او تجربه زیادی در زمینه چاپ کتاب‌های دانشگاهی دارد و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارد. او قرار است به عنوان سخنران در موضوع نشر دانشگاهی در نسخه مجازی نمایشگاه صحبت کند؛ ولی در یادداشتی چرایی حضورش در نسخه فیزیکی نمایشگاه را نوشته است.
 
چارکین در این یادداشت ضمن اشاره به واکسیناسیونش می‌‌نویسد: اهمیت روابط خارجی برای ناشران آن‌قدر زیاد است که با هر خطری بهتر است در نمایشگاه فیزیکی فرانکفورت حاضر شوم؛ چون نیاز به این قضیه دارم. بسیاری از ناشران انگلیسی به خاطر برگزیت دچار مشکلاتی برای سفرهای خارجی هستند؛ ولی اکثر آنها به خاطر مسائل بهداشتی حاضر نشدند در این نمایشگاه فیزیکی حاضر شوند؛ اما باید گفت که اشتباه می‌کنند؛ چون روابط بین‌الملل در صنعت نشر یک قضیه ضروری محسوب می‌شود.
 
نمایشگاه کتاب فرانکفورت تنها یک محل برای آشنایی با ناشران و نویسندگان خارجی نیست؛ بلکه در این مکان می‌توان با استارتاپ‌هایی آشنا شد که به نظر من آینده صنعت نشر کتاب را تشکیل می‌دهند. در اینجا شرکت‌های فیلم‌سازی به‌راحتی ایده‌ نویسندگان را می‌‌خرند و همین دلیل برای حضور نویسندگان کافی است.
 
روزهای نمایشگاه فرانکفورت بهترین زمان برای حضور ناشران در آلمان است؛ زیرا از نظر هزینه برای آنها بسیار مقرون به صرفه است. قیمت هتل‌ها در کمترین حد خود است و همه خدمات رفاهی از سوی دولت تامین می‌شود. وقتی از همه ابعاد به نمایشگاه فرانکفورت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که رعایت شرایط بهداشتی برای عدم ابتلا به ویروس کرونا آخرین مشکلی است که باید به آن نگاه کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها