جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
امیدواری برای افزایش فروش کتاب در ایام کریسمس

در انگلیس ناشران این کشور امیدوارند انتشار رمان‌های نویسندگانی مثل جان لوکاره بتوانند رونق فروش کتاب در ایام کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی را احیاء کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، در انگلیس ناشران این کشور امیدوارند انتشار رمان‌های نویسندگانی مثل جان لوکاره بتوانند رونق فروش کتاب در ایام کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی را احیاء کنند. پیش از این بسیاری از کتابفروشان و ناشران از کمبود کتاب در ایام هشدار داده بودند. قرار است در ایام قبل از تعطیلات آخرین رمان این نویسنده مفقود انگلیسی منتشر شود.
 
جان لوکاره نویسنده مشهور انگلیسی صاحب رمان‌های جاسوسی در سال 2020 از دنیا رفت. وی با رمانهای جاسوسی خود شناخته می‌شود و در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در دستگاه‌های جاسوسی بریتانیا ام‌آی‌فایو و ام‌آی‌سیکس مشغول بود. تعدادی از کتاب‌های او دستمایه‌ای برای مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم بوده‌اند. از آثار این نویسنده «جاسوسی که از سردسیر آمد»، «پیله ور، خیاط، سرباز، جاسوس» «قتل بی عیب و نقص» و «میراث جاسوسان» به فارسی ترجمه شده‌اند.
 
جولیا دونالدسون نویسنده انگلیسی نیز رمان آخرش با عنوان «کاج کریسمس» را نیز در دست انتشار دارد. کتاب‌هایی از سالی رونی و ریچارد عثمان با نام مردی که دوبار می‌میرد نیز امیدواری برای رونق بازار کتاب در ایام تعطیلات را دوچندان کرده است. فروشگاه زنجیره‌ای کتاب واتراستون انگلیس می‌گوید امسال به خاطر شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا شرایط بحرانی برای فروش کتاب داریم ولی انتشار رمان‌هایی مثل خوک کریسمس از جی‌.کی.رولینگ نیز می‌تواند به رونق بازار کتاب در این کشور کمک کند.
 
خوک کریسمس نام  جدیدترین اثر رولینگ است که سرگذشت پسربچه‌ای به نام جک و اسباب‌بازی‌ گمشده مورد علاقه‌اش یعنی یک خوک عروسکی را روایت می‌کند. در معرفی این کتاب آمده است: شب کریسمس، شبی جادویی و زمینه بروز معجزه است. همه چیز حتی اسباب‌بازی‌ها نیز می‌توانند دوباره به زندگی خود بازگردند. این موضوع بهانه‌ای برای آغاز سفر جادویی جک می‌شود تا دوست گمشده خود را بیابد.
 
با این وجود هنوز نگرانی ناشران از توزیع کتاب و مسائل و مشکلاتی مربوط به برگزیت و کمبود نیروهای توزیع کتاب در ایام تعطیلات به قوت خود باقی است. بحرانی توزیع کتاب به حدی جدی است که اتحادیه کتابفروشان انگلیس خطاب به شهروندان این کشور بیانیه‌ای منتشر کرده است و از آنها خواسته خریدهای کتاب خود را به ایام تعطیلات واگذار نکنند تا با مشکلات توزیع و ارسال مواجه نشوند.
 
پیشتر ناشران و کتابفروشان بریتانیایی در بیانیه‌ای از مشکلات احتمالی خود در ایام کریسمس برای فروش و توزیع کتاب به خاطر مسائلی مثل کرونا و برگزیت هشدار دادند و خطاب به مسئولان دولتی خواستار اجرای قوانینی موقت برای تسهیل توزیع کتاب در ایام تعطیلات سال نو میلادی شدند. ناشران در این نامه سرگشاده هشدار دادند که احتمالاً در تعطیلات وجود سیستم‌های ضعیف توزیع کتاب به خاطر خطرات ناشی از ویروس کرونا و همچنین جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مانع بزرگی بر سر راه توزیع و فروش کتاب شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها