دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
نتفلیکس تمام داستان‌های دال را خرید/ ساخت نسخه جدید چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

قرار است همه آثار این نویسنده خوش‌ذوق از ماتیلدا گرفته تا چارلی و کارخانه شکلات‌سازی به فیلم و سریال تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌ پی ار، شبکه تلویزیونی نتفلیکس حق تالیف تمام آثار روالد دال نویسنده داستان‌های کودکان را خریداری کرد و قرار است همه آثار این نویسنده خوش‌ذوق از ماتیلدا گرفته تا چارلی و کارخانه شکلات‌سازی به فیلم و سریال تبدیل شود.
 
رولد دال نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی است که والدینش نروژی‌الاصل بودند و اوج شکوفایی او به عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگسالان در دهه ۱۹۴۰ بود. مهم‌ترین آثار او چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، جیمز و هلوی غول‌پیکر، ماتیلدا و داستان‌های چشم‌نداشتنی و جادوگرها است.
 
دال یکی از معروف‌ترین نویسندگان کتاب کودک است و کتاب‌های او سال‌های زیادی در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های کودکان بوده‌اند؛ تا جایی که در خیلی از مطالب مربوط به کتابخوانی کودک اشاره شده که کتاب‌های رولد دال در زمره آثاری هستند که باید حتماً در زمان کودکی خوانده شوند. از بسیاری از کتاب‌های این نویسنده فیلم ساخته شده‌ است. او نویسنده‌ای بسیار چیره‌دست است و با دنیای کودکان به خوبی آشناست، ذهنیات و تخیلات کودکان را به خوبی می‌شناسد و جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌هایش و کلام طنزآلود و دوست‌داشتنی او همیشه برای کودکان لحظاتی به‌یادماندنی را ایجاد می‌کند.
 
شبکه آمریکایی نتفلیکس چند روز پیش در خبری رسمی در سایت خود اعلام کرد که حقوق ساخت همه آثار دال را خریداری کرده است و قرار است در سال‌های بعد همه این داستان‌ها را به فیلم و سریال تبدیل کند.
 
نتفلیکس پلتفرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای آمریکایی است که مقر اصلی آن در کالیفرنیا است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. تجارت اصلی این شرکت یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که از طریق کتابخانه‌ای از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی پخش آنلاین می‌کند. از سال ۲۰۱۲ نتفلیکس بیشتر به‌ عنوان تهیه‌کننده و توزیع‌کننده مجموعه و فیلم تلویزیونی نقش فعالی داشته و برای همین، انواع محتوای نتفلیکس اورجینال را از طریق کتابخانهٔ آنلاین خود ارائه می‌دهد.
 
نتفلیکس سه سال پیش با همکاری یک شرکت انگلیسی قرار بود قرارداد ساخت چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را خریداری کنند؛ ولی این کار انجام نشد که حالا نتفلیکس همه آثار این نویسنده مشهور انگلیسی را خریداری کرده و گفته تا دهه آینده همه داستان‌های او را به فیلم و سریال تبدیل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها