یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
بلیط‌فروشی برای نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت

امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت تلفیقی و در دو نسخه فیزیکی و مجازی در تاریخ 20 تا 24 اکتبر در حالی برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت تلفیقی و در دو نسخه فیزیکی و مجازی در تاریخ 20 تا 24 اکتبر در حالی برگزار خواهد شد که بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برپا شده‌‌اند. مسئولان آلمان می‌گویند برای برگزاری نسخه فیزیکی تدابیر بهداشتی لازم را با همکاری شرکت‌های آلمان در نظر گرفته‌اند.
 
مثل چند سال گذشته امسال نیز نسخه مجازی همچنان ادامه خواهد داشت و مسئولان آلمانی از هم اکنون فروش بلیط برای حضور در این نمایشگاه را آغاز کرده‌اند. برنامه‌های مجازی نمایشگاه فرانکفورت دو هفته جلوتر از تاریخ 11 اکتبر شروع خواهد شد و قرار است با حضور نویسندگانی از سراسر جهان اجرا شود.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه اولین رویداد مجازی نمایشگاه برنامه ناشران آکادمیک و حضور کاشناسان این حوزه است که یکی از آنها کلودیو آسپزی از دانشگاه سنفورد سوئیس است که قرار است درباره چالش‌های حوزه نشر دانشگاهی صحبت کنند. برنامه بعدی هم مربوط به حوزه تجارت کتاب است.  
 
مسئولان آلمانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که این نمایشگاه در سال جاری میلادی به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد که از هم‌اکنون ثبت‌نام برای حضور محدود ناشران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه آغاز شده است. امسال کشور کانادا مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.
 
امسال نمایشگاه کتاب فرانفکورت با شعار «اتصال دوباره» سعی دارد به صورت محدود و کنترل‌شده دوباره ناشران و عوامل صنعت چاپ و توزیع کتاب در سراسر جهان را دوباره به یکدیگر پیوند دهد. سال گذشته آلمانی‌ها اعلام کرده بودند که نمایشگاه را به صورت تلفیقی برگزار می‌کنند؛ ولی محدودیت‌های سفر به خاطر کرونا مانع از اجرای نسخه فیزیکی شد و نمایشگاه کاملاً مجازی برگزار شد.
 
سال گذشته مسئولان برگزاری نمایشگاه با کمک مستقیم دولت آلمان توانستند زیرساخت‌های مربوط به برگزاری مجازی نمایشگاه را با موفقیت فراهم کنند که طبق آمار ارائه شده ۳هزار و ۶۲۷ رویداد ادبی و همچنین ۷۰ ساعت برنامه و ملاقات ناشران تخصصی و ۲۰۰ ساعت برنامه برای کاربران و مخاطبان عمومی تدارک دیده شد.
 
یورگن بوس، رئیس نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از نمایشگاه حضور ۴هزار ناشر شرکت‌کننده به‌صورت مجازی در نمایشگاه امسال خبر داده و گفته بود که امسال در نمایشگاه حدود ۷۵۰ سخنران و نزدیک به ۲۵۰ ساعت برنامه‌ و کارگاه در نظر گرفته شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها