دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
رمان روزی روزگاری در هالیوود تارانتینو با طرح جلد جدید

مسئولان انتشارات هارپرکالینز می‌گویند استقبال زیاد از این رمان موجب شده چاپ جدید گالینگور رمان با طرح جلدی متفاوت نوامبر سال جاری میلادی روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اسلش فیلم، کوئنتین تارانتینو کارگردان، هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است که برندهٔ جایزهٔ نخل طلایی بهترین کارگردان، هنرپیشه و همچنین برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامه‌نویس است. وی در ابتدای دههٔ ۹۰ با ساخت فیلم‌هایی با ساختار غیرخطی و پست‌مدرن و به‌تصویرکشیدن خشونت تصنعی، به شهرت رسید. وی را کارگردان دی‌جی می‌نامند. دلیل این نام نیز به خاطر نحوه استفاده وی از موسیقی برای خلق صحنه‌های خاص در فیلم‌هایش است.
 
یکی از فیلم‌های به‌یادماندنی تاریخ سینمای آمریکا به طور حتم «روزی روزگاری در هالیوود» است که به نویسندگی و کارگردانی تارانتینو در سال 2019 اکران شد که با استقبال زیادی روبرو شد و بعد از آن نیز رمانی با اقتباس از این فیلم توسط تارانتینو نوشته شد که این رمان نیز با استقبال مردم روبرو شد؛ به طوری که در هفته‌های گذشته در آمازون در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است.
 
مسئولان انتشارات هارپرکالینز می‌گویند استقبال زیاد از این رمان موجب شده چاپ جدید گالینگور رمان با طرح جلدی متفاوت نوامبر سال جاری میلادی روانه بازار کتاب خواهد شد که گفته می‌شود دارای تصاویر جدیدی نیز است.
 
تارانتینو اخیراً در یک گفتگوی تلویزیونی در شبکه اچ‌بی‌او گفته است که رمانش هرچند حال‌وهوای فیلم را دارد؛ ولی اتفاقات و حوادث بعد از آخرین فریم فیلم را روایت می‌کند. وی گفت: در نوشتن رمان کمی بیشتر از گذشته به جزئیات حوادث دقت کردم و به‌نوعی رمان درباره جزئیات فیلم نوشته شده است.
 
روزی روزگاری در هالیوود نخستین بار در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۱۹ در جشنواره کن ۲۰۱۹ به روی پرده رفت. فیلم اکران گسترده خود را از تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز کرد. این فیلم با تحسین منتقدان بسیاری از سراسر جهان همراه شد.
 
فیلم در هفتادوهفتمین مراسم گلدن گلوب در ۵ رشته، ازجمله بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای دی‌کاپریو و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت ۳ جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت را به خود اختصاص داد.
 
روزی روزگاری در هالیوود، نهمین فیلم بلند تارانتینو است و داستان آن در سال ۱۹۶۹ و شهر لس‌آنجلس رخ می‌دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها