جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
این نمایشگاه کتاب هر سال در چادر برگزار می‌شود

امسال نمایشگاه به خاطر شرایط جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به فضای باز اطراف کاخ فرهنگ و علوم شهر آورده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب شهر ورشو پایتخت لهستان نیز مثل چند کشور اروپایی به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب ورشو هر سال در ساحل دریای بالتیک در فضای باز برگزار می‌شود. مسئولان نمایشگاه می‌گویند امسال 100 چادر برای برگزاری این رویداد ادبی کشور لهستان در نظر گرفته‌اند.
 
به گفته مسئولان لهستانی بر خلاف سال‌های گذشته که نمایشگاه در منطقه ساحلی دریای بالتیک برگزار می‌شد، امسال نمایشگاه به خاطر شرایط جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به فضای باز اطراف کاخ فرهنگ و علوم شهر آورده شده است.
 
نمایشگاه کتاب ورشو در سال‌های بین دهه 60 و 70 میلادی تاسیس شد و از آن موقع تا کنون هر ساله در فضاهای باز شهری و در چادرهای موقت برگزار می‌شد. در سال 2013 این نمایشگاه در استادیوم فوتبال شهر برگزار شد.
 
سال 2018 و 2019 نمایشگاه کتاب ورشو به صورت مجازی برگزار شد که گفته می‌شود بیش از 85هزار نفر از آن بازدید کردند. «جاسک اوریل» مدیر بنیاد فرهنگ و تاریخ کشور لهستان به عنوان مجری نمایشگاه می‌گوید امسال شرایط خاصی برای نمایشگاه حاکم است و قرار است در تاریخ 9 تا 12 سپتامبر نمایشگاه در فضای گسترده‌ای برگزار شود.
 
اوریل گفت: امساال به خاطر شرایط بحرانی تمام کشورهای جهان تصمیم داریم نمایشگاه کتاب ورشو را در محوطه کاخ ورشو برگزار کنیم و سعی می‌کنیم تعداد چادرها را برای رفاه و استراحت بازدیدکنندگان افزایش دهیم.
 
به گفته این مدیر لهستانی انتظار می‌رود امسال حدود 50 تا 70 ناشر از لهستان و دیگر کشورها در این نمایشگاه حاضر باشند. فستیوال ادبی شهر ورشو نیز یکی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب این شهر است در روزهای نمایشگاه در فضای باز برگزار می‌شود.
 
یکی از مراسم جانبی نمایشگاه اعلام نفر برنده جایزه کتاب ترجمه شده به زبان لهستانی است که نامزدهای آن از هم اکنون اعلام شده است. این جایزه هر سال در طول روزهای نمایشگاه با مبلغی در حدود 26هزار دلار از کتاب‌های مستند ترجمه شده به زبان لهستانی تقدیر می‌کند.
 
نامزدهای نهایی دریافت این جایزه در سال جاری طبق زیر اعلام شده است:
 
جسیکا برودر برای کتاب حیات آمریکا در قرن بیست و یکم
الیان بروم برای کتاب یادداشت‌های جبهه در شورش هرروزه برزیل
النا کوستیچونکو برای کتاب این ماییم که اینجا زندگی خواهیم کرد
کارولینا سولج برای کتاب داستانی درباره لباس ها در کمپ‌های مرگ
ماتیلدا گوستاوسون داستانی از قدرت و سوءاستفاده در قلب رسوایی نوبل
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها