سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
شاهزاده هری کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند

شاهزاده هری، نوه ملکه الیزابت که چندی پیش خانواده سلطنتی را ترک کرد قصد دارد نویسندگی را امتحان کند و کتاب خاطراتش را بنویسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل نیویورک‌تایمز، انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد کتاب خاطرات شاهزاده هری که «کتابی احساسی و صمیمی به قلم یکی جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های دوره ما است» در سال 2022 منتشر خواهد شد.
 
از وقتی پرنس هری و مگان مارکل، دوک و دوشس ساسکس از طریق اینستاگرام اعلام کردند که قصد دارند از نظر مالی مستقل و جدا از خانواده سلطنتی عمل کنند موفق شدند امپراطوری بزرگی برای خود در رسانه‌ها بسازند.
 
پس از قرارداد با نتفلیکس برای ساخت مستند، فیلم، و برنامه کودکان صد میلیون کسب کردند. با اسپاتیفای هم قرارداد یک پادکست را بستند و به آژانس هری واکر در بخش سخنرانی پیوستند.
 
و حالا خبر نوشتن کتاب خاطرات پرینس هری به گوش می‌رسد. روز دوشنبه انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد دست‌نوشته‌ای به دستش رسید که «بسیار صمیمی و تأثیرگذار» است و «ماجراجویی، فقدان، و درس‌هایی از زندگی که شخصیت هری را شکل داده است» در این کتاب به خواننده ارائه می‌شود.
 
کتاب از کودکی و نوجوانی هری شروع می‌شود و در ادامه از خدمت سربازی و سپس ازدواج با مگان و پدرشدن می‌گوید.
 
این کتاب خاطرات که هنوز عنوانی ندارد قرار است اواخر سال 2022 توسط انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در ایالات متحده آمریکا، نماینده این نشر در کانادا، و همچنین بریتانیا منتشر شود. پنگوئن چیزی از توافق مالی و قراداد این کتاب افشا نکرد اما علام کرد که قرار است سود حاصله از انتشار کتاب به حساب خیریه واریز شود.
 
هری در بیانیه‌ای که توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد اعلام کرد: «این کتاب را از زاویه دید یک شاهزاده ننوشته‌ام و بیشتر از مردی گفته‌ام که خودم به آن تبدیل شدم. در طول این سال‌ها تجربیات زیادی کسب کردم و دوست دارم بگویم با وجود همه فراز و نشیب‌ها و درس‌هایی که آموختم می‌توانم کمک کنم که متوجه شویم مهم نیست از کدام خانواده هستیم و همه ما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نقاط مشترک داریم.»
 
انتشار کتاب خاطرات هری پس از مصاحبه آتشین‌شان در ماه مارس با اُپرا وینفری غیرقابل‌اجتناب بود. برنامه‌ای که بیش از 17 میلیون بیننده داشت و اخبار زیادی در مورد آن در رسانه‌ها منتشر شد. (هنوز مشخص نیست که مگان چه زمانی کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند اما انتشار کتابی از دوشس ساسکس هم محتمل است.)
 
پیش از این کتاب‌های زیادی هم به این دو تقدیم شده است از جمله «هری: زندگی، فقدان و عشق» نوشته کیتی نیکول و «پرنسس آمریکایی» نوشته لزلی کارول، «مگان: پرنسس هالیوود» نوشته آندرو مارتون همگی به دوک و دوشس ساسکس تقدیم شده‌اند.
 
مگان و هری معتقدند در پی اتفاقات پس از آشنایی‌شان مجبور به جدایی از خانواده سلطنتی شدند. مگان در مصاحبه با اُپرا خانواده سلطنتی را محکوم به نژادپرستی کرد و اعلام کرد در زمان بارداری برای همه سؤال بود که پسرم چه رنگ پوستی خواهد داشت. بسیاری از مردم و رسانه‌های بریتانیا هم به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردند اگر مگان و هری تا این حد منتقد خانواده سلطنتی هستند باید القاب سلطنتی خود را پس دهند و از این اعتبار استفاده نکنند.
 
چندی پیش وقتی کتاب مگان برای کودکان تحت عنوان «نیمکت» منتشر شد نام وی به عنوان «دوشس ساسکس» روی جلد درج شد و انتقادات به این موضوع بالا گرفت. البته انتقاداتی از مگان شد که کتاب در واقع کتابش کپی کتابی دیگر از همین نام است.
 
در هر صورت باید منتظر ماند و دید کتاب خاطرات هری بار دیگر به این حاشیه‌ها دامن خواهد زد یا شاید برادر پادشاه آینده انگلیس با نگارش این کتاب قصد صلح و آشتی با خانواده سلطنتی را دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها