پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کرونا نتوانسته چاپ کتاب‌های کودک را مختل کند

ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا در این مراسم تعداد کتاب‌های چاپ شده در حوزه کودک را در سال 2020 بیش از 7هزار جلد اعلام کرد که نسبت به سال 2019 تنها بیش از یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، نمایشگاه کتاب کودک شهر بولونیا در کشور ایتالیا به صورت دیجیتال در حال برگزاری است. این نمایشگاه مهمترین رویداد بین‌المللی است که به انتشارات کودکان و صنعت چند رسانه‌ای اختصاص داده شده است. در بولونیا، نویسندگان، تصویرگران، عوامل ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلمها، توزیع کنندگان، فعالان در صنعت چاپ، کتابفروشان و کتابداران گرد هم می‌آیند تا با هم ملاقات کنند و به خرید و فروش حق کپی رایت بپردازند و بهترین فعالان تولید چند رسانه ای و چاپ و نشر کودک را بیابند و روابط و تعاملات جدیدی با بهبود روابط حرفه‌ای خود به دست آورند.
 
امسال اتفاق جدید نمایشگاه کتاب بولونیا برگزاری کنفرانسی به مناسبت صد و بیست و هفتمین سالگرد تاسیس اتحادیه ناشران بین‌الملل (IPA) بود که 14 ژوئن در سایت نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد. در این مراسم آمارهای رسمی این اتحادیه از کتاب‌های چاپ شده در حوزه کودک منتشر شد که در جریان این آمارها اتحادیه ناشران ایتالیا نیز آمارهای مربوط به این کشور را اعلام کرد که نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشت.
 
ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا در این مراسم تعداد کتاب‌های چاپ شده در حوزه کودک را در سال 2020 بیش از 7هزار جلد اعلام کرد که نسبت به سال 2019 تنها بیش از یک درصد کاهش داشته که البته به گفته وی این موفقیتی محسوب می‌شود. وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات مربوط به آن آمارهای رسمی چاپ کتاب کودک در این کشور تغییری نکرده است و این جای خوشحالی دارد.
 
اتحادیه ناشران بین‌الملل نیز آمارهای جامعی از کشورهای مختلف در حوزه چاپ کتاب‌های حوزه ادبیات کودک ارائه کرد که نشان دهنده افزایش قابل توجهی در این حوزه بوده است. اتحادیه ناشران بین‌الملل (IPA) سازمانی غیردولتی و خیریه متشکل از ناشران بسیاری از کشورهای جهان است که در سال 1896 با هدف مبارزه با سانسور و حمایت از ناشران کشورهای مختلف جهان تاسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در شهر پاریس فرانسه واقع شده است و در سال‌های گذشته تلاش اصلی خود را برای حفظ حقوق مولفین در جهان متمرکز کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها