پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
افتتاح یک کتابفروشی سورئال در چین

به تازگی یک کتابفروشی سورئال در چین افتتاح شده که معماری حیرت‌انگیزش موجب شگفتی بازدیدکنندگان شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تارنمای آرشیتک‌دایجست- قدم گذاشتن داخل کتابفروشی برای هر دوستدار کتابی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است؛ اما یک کتابفروشی جدید در چین که به تازگی افتتاح شده با معماری شگفت‌انگیز خود این تجربه را به احساسی مسحورکننده و جادویی تبدیل کرده است.

 طراحی کتابفروشی حیرت‌انگیز Dujiangyan Zhongshuge که در شهر چنگدو چین واقع شده بر عهده شرکت معماری X+Living مستقر در شانگهای بوده است.

 فضای این کتابفروشی دو طبقه به خاطر وجود سقوف آینه‌‌‌‌کاری شده و کف‌پوش کاشی‌کاری سیاه براق که قفسه‌های کتاب را انعکاس می‌بخشد شبیه یک کلیسای جامع به نظر می‌رسد. معماری این کتابفروشی از لحاظ بصری همچنین مانند آثار ام‌سی اشر، گرافیست مشهور ایتالیایی است که به صورت تاثیرگذاری به فضا از طریق انعکاس وسعت می‌بخشد.

افراد هنگام ورود به این کتاب‌فروشی با قفسه‌های کتاب c شکلی روبه‌رو می‌شوند که فضاهای صمیمی را ایجاد می‌کند. در مرکز فروشگاه طاق‌ها و ستون‌های سر به فلک کشیده از ارتفاع کامل فضا بهره برده‌اند. این قفسه‌ها از تاریخ و توپوگرافی ناحیه الهام گرفته‌اند. مدیر طراح این کتابفروشی می‌گوید «ما مناظر محلی را به فضای داخلی منتقل کرده‌ایم. این پروژه در شهری واقع شده که دارای با سابقه طولانی در صرفه‌جویی در مصرف آب است؛ بنابراین در ناحیه اصلی می‌توانید برساخت یک سد را که به قفسه‌های کتاب ادغام و تلفیق شده مشاهده کنید.»

 بخش کلیدی دیگر این طراحی نورپردازی فوق‌العاده آن است. طراح می‌گوید که در این بخش کمربندهای نوری در هر قفسه طراحی شده تا علاوه بر این‌که جستجو یافتن کتاب را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر کند تاثیر بصری جالبی نیز روی آن‌ها ‌گذارد.

 در طبقه اول این فروشگاه یک کافه و نیز محلی برای بازی بچه‌ها وجود دارد و در بالکن طبقه دوم نیز چندین صندلی و جای نشستن وجود دارد که مشتری‌ها می‌توانند برای استراحت از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر این پروژه می‌گوید این پروژه یک مفهوم جامع است و هر قسمتی از فضا طوری هماهنگ شده تا هر آیتم از مفهوم اصلی جدا نشده و همزمان حس زیبایی را نیز القا ‌کند و در واقع همه المان‌های این طراحی گرد هم آمده تا تجربه یک خرید الهام‌بخش را برای مشتری‌ها به ارمغان آوردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها