جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
نامزدهای نهایی جایزه کتاب شعر تی‌اس.الیوت

امسال ده کتاب در میان نامزدهای نهایی جایزه کتاب شعر تی.‌اس.‌ الیوت دیده می‌شوند که از میان 153 جلد کتاب شعر چاپ شده در بریتانیا و ایرلند انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، امسال ده کتاب در میان نامزدهای نهایی جایزه کتاب شعر تی.‌اس.‌ الیوت دیده می‌شوند که امسال برای برنده نهایی 25هزار پوند در نظر گرفته شده است. نامزدهای نهایی این جایزه کتاب‌های زیر اعلام شده است:
 
رندانگ نوشته ویل هریس و زندگی بدون هوا نوشته دیسی لافارگ از انتشارات گرانتا
چگونه یک قلب را شستشو بدهیم نوشته بونو کاپیل از انتشارات پاویلیون
چقدر تنفرانگیز هستی نوشته گلین ماکسول از انتشارات پیکادور
گاهی‌اوقات هرگز تحمل نمی‌کنم نوشته شین مک‌کرای از انتشارات کورسیر
شعر عاشقانه بعد از استعمار نوشته ناتالی دیاز از انتشارات فابر
دگردیسی‌ها نوشته ساشا داگدیل از انتشارات کارکانت
درخشان، محبوب نوشته الا فریرز از انتشارات آفورد رود بوکس
عشق منهای عشق نوشته وین هالوی از انتشارات بلوداکس بوکس
برگشت مریخی نوشته جی.او.مورگان از انتشارات کیپ پوئتری
 
لاوینیا گرین‌لاو و مونا آرشی و اندرو مک‌میلان سرپرست داوران امسال جایزه شعر الیوت می‌گویند این نامزدها از میان 153 کتاب چاپ شده در بریتانیا و ایرلند انتخاب شده است.
 
توماس استرنز الیوت مشهور به تی. اس.‌الیوت شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی بریتانیایی بود. او با آثاری چون «خراب آباد» (۱۹۲۲) که به فارسی به نام‌های سرزمین هرز، بیابان برهوت و سرزمین بی‌حاصل نیر ترجمه شده است، و «چهار کوارتت» (۱۹۴۳)، از پیشتازان بزرگ جنبش نوسازی و مدرنیزم شعر غربی به ‌شمار می‌رود.
 
سبک بیان، سرایش و قافیه‌پردازی وی، زندگی دوباره‌ای به شعر انگلیسی بخشید. انتشار «چهار کوارتت» الیوت، او را به عنوان برترین شاعر انگلیسی‌زبان در قید حیات در زمان خود، به دنیا شناساند و در سال ۱۹۴۸، نشان «مِریت» و جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن خود کرد.
 
جایزه کتاب تی.‌اس.الیوت توسط بنیاد الیوت در سال تاسیس شد و یکی از معتبرترین جوایز کتاب شعر در بریتانیا محسوب می‌شود. مسئولان این بنیاد اعلام کرده‌اند امسال به نامزدهای نهایی نیز 1500پوند اعطاء می‌شود. این جایزه تنها جایزه‌ شعر در جهان است که داوران آن تنها از میان شاعران برگزیده می‌شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها