شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
بودجه بریتانیا برای نویسندگان کافی نیست/جمع‌آوری کمک از طریق خیریه

اتحادیه نویسندگان از دولت بریتانیا خواست با وجود مشکلات نویسندگان و ناشران در شرایط کرونایی کشور حمایت بیشتری از قشر نویسندگان صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، اتحادیه نویسندگان بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با وجود اختصاص بودجه یک میلیون پوندی دولت برای کمک به حدود 700 نویسنده انگلیسی ولی باید گفت که این مبلغ برای حمایت از این تعداد نویسنده در سال جاری و آینده کافی نیست.
 
اتحادیه نویسندگان از دولت بریتانیا خواست با وجود مشکلات نویسندگان و ناشران در شرایط کرونایی کشور حمایت بیشتری از قشر نویسندگان صورت گیرد. دولت بریتانیا برای سال آینده هنوز برنامه‌ای برای حمایت از نویسندگان اعلام نکرده است.
 
اتحادیه نویسندگان بریتانیا در بیانیه خود خطاب به مقام‌های وزارت فرهنگ این کشور آورده است: درآمد بسیاری از نویسندگان در سال جاری به شدت کاهش یافته است و حالا هیچ راهی به غیر از حمایت‌های دولتی وجود ندارد. دولت تا پایان ماه مارس سال 2020 بودجه‌ای برای حمایت از نویسندگان اختصاص داده ولی حتی با کمک سازمان‌های خیریه مثل بنیاد تی‌اس.الیوت و شورای هنر انگلیس نیز مشکلات همچنان برای نویسندگان وجود دارد.
 
اتحادیه نویسندگان بریتانیا در نامه سرگشاده خود به تامین مالی تنها 954هزار پوندی دولت اشاره کرده و گفته هنوز مقداری از مبلغ تعیین شده دولت اختصاص نیافته است و این درحالی است که بودجه دوبرابر این مبلغ نیز برای حمایت از نویسندگان کافی نیست.
 
طبق آمارهای اعلام شده توسط این اتحادیه 75درصد از نویسندگان ساکن بریتانیا در سال جاری به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی کتابفروشی‌ها و سایر مکان‌های فرهنگی با مشکلات مالی روبرو شده‌اند. اتحادیه پیش‌بینی کرده است که در صورت عدم اختصاص بودجه حمایتی از طرف دولت با وجود بازگشایی مجدد کتابفروشی‌ها نیز مشکلات معیشتی هنوز چالشی بزرگ برای نویسندگان خواهد بود.
 
اتحادیه نویسندگان بریتانیا در حال حاضر لینکی در سایت خود برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه مردمی ایجاد کرده است تا از این طریق بتواند کمبود بودجه‌های دولتی را جبران کند. «نیکولا سولومون» دبیر اجرایی اتحادیه نویسندگان بریتانیا اعتقاد دارد نمی‌توان منتظر بودجه‌های دولتی بود چون معلوم نیست سال آینده دولت چه مقدار بودجه برای حمایت نویسندگان اختصاص دهد.
 
به گفته سولومون بسیاری از نویسندگان برای ادامه شغل نویسندگی نیاز به کمک‌های خیریه دارند چون در صورت ادامه بودجه دولتی معیشت نویسندگان تامین نخواهد شد. وی گفت: در طول تاریخ نویسندگان همیشه به فروش کتاب‌ها امیدوار بودند ولی حالا با شرایط کنونی باید به کمک‌های خیریه نیز امیدوار باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها