سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی مراسم اسکار

امسال اسامی نامزدهای اسکار در رشته‌‌های مختلف اعلام شده است و فیلم‌های زیر در حوزه فیلم‌نامه‌های اقتباسی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت هاب، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی یکی از جوایز آکادمی اسکار است که هر سال به نویسنده فیلم‌نامه‌ای مقتبس از منبعی دیگر مانند رمان، نمایشنامه و غیره اهدا می‌گردد. امسال اسامی نامزدهای اسکار در رشته‌‌های مختلف اعلام شده است و فیلم‌های زیر در حوزه فیلم‌نامه‌های اقتباسی اعلام شده است:
 
مرد ایرلندی
ایرلندی نام فیلمی در ژانر حماسی جنایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در سال ۲۰۱۹ بر روی پرده سینماهای آمریکا رفت. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیون زایلیان بر اساس رمان شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز برنت نوشته شده‌است.
 
خرگوش جوجو
فیلمی در سبک کمدی-درام به کارگردانی تایکا وایتیتی است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط تایکا وایتیتی نوشته شده است که خودش نیز در فیلم نقش هیتلر را ایفا کرده است.
 
جوکر
فیلمنامه این فیلم جنجالی را اسکات سیلور کارگردان آمریکایی نوشته است. او بیشتر برای فیلم‌هایی مثل جانز، جوخه ماد، ۸ مایل و مشت‌زن شناخته شده است که برای آخری نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.
 
فقط رحمت
نام فیلمی است که به کارگردانی دستین دنیل کرتون است که در سال 2020 اکران خواهد شد. فیلمنامه این فیلم به صورت مشترک توسط کرتون و اندرو لنهام نوشته شده است.
 
زنان کوچک
یک فیلم آمریکایی در سبک بلوغ و درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوییزا می الکات نوشته شده‌است.
 
دوپاپ
یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی فرناندو میرلس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط آنتونی مک‌کارتن نویسنده نیوزیلندی نوشته شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    با كمال احترام حداقل اسم كتابايي كه از روشون اقتباس شده رو مينوشتين.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها