پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
در هندوستان کتاب‌ها بر اساس کاربری آن‌ها منتشر می‌شوند!

یکی از کتاب‌های پرفروش این روزهای هندوستان کتاب‌های درسی است که نشان می‌دهد حتی کتاب‌های به زبان انگلیسی نیز با توجه به کاربری آن‌ها منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سایت بوک‌تراس در گزارشی به وضعیت فروش کتاب در کشور هندوستان پرداخته است و اعتقاد دارد که بیشتر کتاب‌ها به خصوص کتاب‌های تجاری با بهانه وجود موسسه‌های تحقیقاتی فروش می‌روند که این روزها به خاطر کاهش دانش‌آموز و دانشجو این روند نیز کندتر شده است.

کتاب‌های تجاری هندی که درباره کسب و کار در هند نوشته می‌شوند معمولا شرایط خاصی را توصیف می‌کنند که فقط در خود هندوستان کاربرد دارند و به عنوان اصول یادگیری برای انجام تجارت در اقتصادهای پیشرفته کاربرد زیادی ندارند.
یکی از کتاب‌های پرفروش این روزهای هندوستان کتاب‌های درسی است که نشان می‌دهد حتی کتابهای به زبان انگلیسی نیز با توجه به کاربری آن‌ها منتشر می‌شوند.

ریشیکشا تی‌کریشنان استاد استراتژی و سیاست سازمانی در دانشگاه آی‌‌آی‌ام بنگلور و نویسنده کتاب «از جوگاد تا نوآوری سیستماتیک» که در صدر لیست پرفروش‌های هندوستان قرار گرفت می‌گوید: استادان هندوستان از قدیم به جای اینکه کتاب‌هایی با مورد هدف قرار دادن خوانندگان مسایل مدیریتی بنویسند به نوشتن کتاب‌های درسی روی آوردند. جایانتا نات رییس مدرسه تجاری گلوبسین هم می‌‌‌گوید: دانشکده‌های هندوستان وقت کمی برای انجام تحقیقات و نوشتن یک کتاب نوآورانه با تحلیل‌های جدی دارند.

به جای این‌کار آن‌ها کتاب‌های درسی می‌نویسند که نسخه‌های دقیق‌تری از همان چیزهایی است که سر کلاس تدریس می‌کنند. این کتاب‌ها معمولا تجزیه و تحلیل‌هایی از قوانین داخل هندوستان هستند و از آنجا که استانداردها و نحوه عملکرد هر کشور با دیگری فرق دارد، این کتاب‌ها اصولا برای خوانندگان خارج از هندوستان نامربوط هستند.

راوی ارون استاد مدرسه تجاری جانز هاپکینز دلایل بیشتری برای عملکرد ضعیف مدارس تجاری هندوستان مطرح می‌کند. او می‌گوید: دنیا عاشق خواندن درباره سازمان‌های موفقی است که زرق و برق خاص خودشان را هم دارند – از جمله اپل، گوگل، گلدمن – یا درباره شخصیت‌هایی که در زمینه جهانی مطرح هستند – مانند برنسون، جابز، گیتس و بلانکفین. یک خواننده کتاب‌های تجاری در اروپای شرقی یا تایلند ممکن است بخواهد درباره اتفاقاتی که در اکوسیستم تجاری مورد نظر خود می‌افتد بداند، اما قطعا هندوستان آن اکوسیستم نیست.

وقتی استادان هندی به خارج از کشور می‌روند دیدی گسترده‌تر از دنیا به دست می‌آورند. نیرمالیا کومار استاد بازاریابی می‌گوید: نویسندگان هندی که خارج از هندوستان ساکن هستند بیشتر با چیزی که مدیران می‌خواهند هم در داخل و هم خارج از هند بخوانند آشنایی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها