پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
غرفه‌بندی نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2019 +اینفوگرافی

مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌گویند پروژه بازسازی نمایشگاه را با عنوان فرانکفورت آینده شروع کرده و انتظار می‌رود تا چند سال آینده تکمیل شود. مسئولان نمایشگاه غرفه‌بندی امسال ناشران را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال پروژه‌ بازسازی عمده ساختمان‌ها و سالن‌های نمایشگاه را در دست اجرا دارند که ظاهراً قرار است تا سال 2020 به بهره‌برداری برسد. گفته می‌شود بعضی از سالن‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه برای کارآیی بیشتر و دسترسی سریع‌تر بازدیدکنندگان به کتاب‌های مورد نظر خود بازسازی شده و بعضی دیگر نیز در دست بازسازی هستند.  
 
مسئولان نمایشگاه فرانکفورت در گزارشی که در سایت این نمایشگاه منتشر شد، جزئیات غرفه‌بندی و طرح بازسازی شده نمایشگاه را ارائه کردند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر سال در اواسط ماه اکتبر میلادی برگزار می‌شود. پروژه بازسازی و بازطراحی غرفه‌های  نمایشگاه تحت نام «فرانکفورت آینده» انجام شده است که ظاهراً قرار است تا سال 2020 طول بکشد.
 
در این پروژه سالن 5 نمایشگاه به طور کامل بازسازی و به ناشران بین‌المللی اختصاص داده می‌شود و این درحالی است که  و سالن‌های دیگر نیز تحت عملیات عمرانی قرار خواهند گرفت. یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: عملیات بازسازی تنها به خاطر رفاه بازدیدکنندگان و ناشران انجام می‌شود.  
 
وی گفت: برای ما این مسئله بسیار اهمیت دارد که ناشران و بازدیدکنندگان بتوانند نسبت به گذشته سریع‌تر و بهتر به اهداف تجاری خود برسند.
 
به گفته رئیس نمایشگاه فرانکفورت برای امسال تنها سالن 6 با مساحت 35هزار متر مربع بازسازی کامل خواهد شد و سالن‌های دیگر در سال‌های بعد مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. طبق گزارش منتشر شده توسط مسئولان نمایشگاه ترتیب غرفه‌بندی و حضور ناشران در سالن‌های مختلف طبق زیر خواهد بود:
 

سالن1 در دو طبقه به طور انحصاری به کتاب‌های آلمانی زبان ناشران کشورهای مختلف اختصاص داده شده است. در طبقه اول کتا‌ب‌های داستانی، مستند، هنری و طراحی است و در طبقه دوم نیز به برگزاری نشست‌های نویسندگان آلمانی زبان اختصاص داده شده است.
 
سالن 3 نیز به کتاب‌های ناشران آلمان زبان حوزه کودک اختصاص داده شده است که علاوه بر کتاب شرکت‌های نرم‌افزاری نیز محصولات خود را در این سالن ارائه خواهند کرد.
 
سالن 4 به کشورهای حوزه اسکاندیناوی، هلند، بلژیک، اروپایی شرقی اختصاص داده شده است که در طبقات بالایی این سالن نیز ناشران فرانسوی زبان از کشورهای کانادا، فرانسه، بلژیک و دیگر ناشران از کشورهای ترکیه، آمریکای لاتین، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آسیای مرکزی، آفریقا و جهان عرب کتاب‌های خود را عرضه خواهند کرد. در طبقه فوقانی سالن4 نمایشگاه انتشارات دانشگاهی و کتابخانه‌ها حضور دارند.
 
در دو طبقه سالن 6 نمایشگاه ناشران ژاپن، کره، آسیای جنوب شرقی، تایوان، هندوستان، چین و هنگ کنگ حضور دارند که بعضی از غرفه‌ها به ناشران انگلیسی زبان این کشور اختصاص داده شده است.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها