شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶
تجلیل از فیلیپ پولمن برای یک عمر دستاورد ادبی

قرار است از فیلیپ پولمن، نویسنده مجموعه فانتزی معروف «نیروهای اهریمنی‌اش» برای یک عمر دستاورد ادبی تقدیر به عمل آید و جایزه جی. ام باری را، که برای خدمت به ادبیات کودک ایجاد شده است، دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، فیلیپ پولمن برنده برنده جایزه جی. ام. باری شده است که از دستاوردهای یک نویسنده در خوشحال کردن کودکان تقدیر می‌کند.
 
جایزه جی. ام. باری یک بار در سال برگزار و توسط سازمان خیریه هنر کودکان حمایت می‌شود و تلاش می‌کند همه کودکان به هنر دسترسی داشته باشند و از آثاری تقدیر می‌کند که امتحان خود را در طول زمان پس داده باشند.
 
ویکی آیرلند، رئیس «اقدام برای هنر کودکان» می‌گوید پولمن توسط اعضای مورد اعتماد سازمان برای استعداد بی‌نظیرش در قصه‌گویی برای همه سنین مخصوصاً کودکان انتخاب شده است: «از نظر ما پولمن نویسنده‌ای بی‌نظیر است که با قدرت تخیل خود سال‌هاست به خوانندگان و مخاطبینش کمک کرده است تا حوزه‌های شگفتی و ماجراجویی را کشف کنند. کودکان نیاز به کمک دارند تا فکر و احساس کنند، تا در قضاوت‌هایشان قوی باشند، دیگران را دوست بدارند و با آن‌ها همدردی کنند. قصه‌ها توانایی انجام این کار را دارند و داستان‌های فیلیپ پولمن در راهی درست به خوانندگان الهام می‌بخشد تا احساساتشان را آزمایش کنند و با جذاب‌ترین روش ممکن تخیل خود را پرورش دهند و چه راهی بهتر از تقدیر از مردی به این بزرگی جز اهدای جایزه یک عمر دستاورد ادبی؟»
 
خود پولمن می‌گوید از دریافت چنین جایزه‌ای بسیار خوشحال و مفتخر است و از «خوانندگان دوست‌داشتنی‌ام تشکر می‌کنم.» نویسنده انگلیسی هم جایزه هنر کودکان را بنیادی موفق برای تشویق کودکان به کتابخوانی دانست.
 
بنا بر آمار مجله بوک‌سِلِر مجموعه داستان «نیروهای اهریمنی‌اش» حدود 7 میلیون نسخه فقط در بریتانیا به فروش رفته است. جلد بعدی این مجموعه تحت عنوان «کتاب خاک» ماه اکتبر سال 2019 به بازار می‌آید. «کتاب خاک» هم ادامه ماجراجویی‌های شخصیت اصلی پولمن، لیرا را روایت می‌کند و شش ماه قبل از ورود به بازار جزء آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته است.
 
پیش از این نویسندگانی چون میشائیل مورپیورگو، لین رِید بنکز، ژاکلین ویلسون، جودیث کِر، و دیک کینگ اسمیت برنده جایزه جی. ام. باری شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها