پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
نامزدهای اولیه گران‌ترین جایزه داستان‌های تاریخی دنیا اعلام شد

فهرست اولیه جایزه والتر اسکات سال 2019 اعلام شد. جایزه‌ای که آثار داستانی تاریخی را بررسی می‌کند و جایزه‌ای 25 هزار پوندی به برنده اهدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌سِلر، نامزدهای اولیه جایزه داستان‌های تاریخی والتر اسکات اعلام شد و رئیس هیئت داوران اعلام کرد انتخاب برنده از میان آثار جذاب امسال کار دشواری است.
 
جایزه والتر اسکات که در سال 2019 وارد دهمین سال فعالیتش شد 12 کتاب را به عنوان فهرست اولیه معرفی کرد تا برای به دست آوردن جایزه 25 هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.
 
در میان نامزدهای اولیه نام نویسندگان شناخته‌شده‌ای چون اسی ادوگیان، مایکل اونداتیه، و آرونداتی روی به چشم می‌خورد. سال گذشته اسی ادوگیان  با کتاب «واشنگتن سیاه» در میان نامزدهای نهایی بوکر قرار گرفت و برنده جایزه گیلر، مهم‌ترین جایزه ادبی کانادا شد. مایکل اونداتیه هم برای «جنگ نور» در میان نامزدهای بوکر 2018 قرار داشت و همچنین برای کتاب «بیمار انگلیسی» موفق شد برنده جایزه برگزیدگان بوکر در پنجاه سال اخیر شود.
 
فهرست اولیه جایزه والتر اسکات 2019 به شرح زیر است:
«کوچک» نوشته ادوارد کاری
«راهی طولانی از خانه» نوشته پیتر کاری
«پس از مهمانی» نوشته کرسیدا کانلی
«واشنگتن سیاه» نوشته اسی ادوگیان
«باد غربی» نوشته سامانتا هاروی
«آب تاریک» نوشته الیزابت لوری
«حالا آزاد خواهیم بود» نوشته آندرو میلر
«چراغ جنگ» نوشته مایکل اونداتیه
«ولگردها» نوشته تیم پِرز
«برداشت طولانی» نوشته رابین رابرتسون
«زندگی‌هایی که هیچ وقت در آن نزیستیم» نوشته آرونداتی روی
«تاملند» یا «فضای آزاد» نوشته سی. جی. سَنسام
 
آلیستر موفات، رئیس هیئت داوران گفت: «جایزه والتر اسکات از آغاز فعالیتش در سال 2009 تاکنون جایگاهش را ارتقا داده است و حالا میزانی قابل‌اعتماد برای سنجش اهمیت و اعتبار داستان‌های تاریخی در بریتانیا و ایرلند است. دهمین فهرست اولیه جایزه والتر اسکات شامل داستان‌هایی شگفت‌انگیز از گذشته دور و نزدیک است. با شخصیت‌های فراموش‌نشدنی آشنا می‌شویم و انتخاب فهرست نهایی کار دشواری خواهد بود.
 
علاوه بر این 20 داستان پیشنهادی انتخاب کردیم تا خوانندگان با داستان‌های تاریخی خوب امسال آشنا شوند. داستان‌هایی جذاب از بریتانیا، آفریقا، استرالیا، و آسیا. امسال جایزه والتر اسکات تصمیم گرفته است از داستان‌هایی تاریخی که در سراسر دنیا نگاشته می‌شود حمایت کند.»
 
هیئت داوران جایزه والتر اسکات در سال 2019 شامل آلیستر موفات، الیزابت بوکلوچ، الیزابت لایرد، کاترین گرانت، جیمز هالووی، جیمز ناتی، و کرستی وارک است.
 
ارزش مالی این جایزه بسیار زیاد است و در میان پنج جایزه گران بریتانیا قرار دارد. فهرست نهایی جایزه والتر اسکات در ماه آوریل و برنده در تاریخ پانزدهم ژوئن در اسکاتلند اعلام می‌شود. برنده 25 هزار پوند و هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی هزار پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. سال گذشته «چوبه دار» نوشته بنجامین مایرز به عنوان برنده جایزه والتر اسکات انتخاب شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سولماز ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    درود لطفا برای مطالبی که ترجمه هستند منبع را ذکر کنید. سپاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها