دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کتاب‌هایی که زندگی مدیران ماکروسافت، آمازون و تسلا موتورز را تغییر داد

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت از چهره‌های مطرحی است که علاقه‌ای به مطالعه برکسی پنهان نیست. جفری بیزوس، مدیرعامل آمازون و ایلان ماسک صاحب تسلا موتورز نیز در مطالعه کم از گیتش ندارند. در این گزارش شما را با کتاب‌هایی که این میلیاردرهای موفق را تحت‌تاثیر قرار داد، می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علاقه بیل گیتس به کتاب و مطالعه دیگر برکسی پوشیده نیست. موسس شرکت مایکروسافت می‌گوید که هر شب کتاب می‌خواند. او در وبلاگش به معرفی 100 کتاب مورد علاقه‌اش پرداخته و به طور منظم فهرست کتاب‌هایی را که خوانده و یا می‌خواند با طرفداران خود به اشتراک می‌گذارد.

موسس شرکت مایکروسافت چندی پیش به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود که از زمانی که یک پسربچه بوده با اشتیاقی زاید الوصف کتاب می‌خوانده و مهم‌ترین راه‌ آموختن و یادگیری‌اش، همین مطالعه مستمر از دوران کودکی‌اش بوده است.

 بیل گیتس در وبلاگش مهم‌ترین کتابی که در دوران نوجوان خوانده است را «ناتور دشت» نوشته دی‌جی‌سالینجر، نویسنده آمریکایی معرفی کرده است. بیل گیتس درباره این کتاب که روایت بیگانگی یک جوان با دنیای پیرامونش است، نوشته: «این کتاب تائید می‌کند که جوان‌ترها مقداری حواس‌‌پرت هستند اما در عین حال آن‌ها می‌توانند چیزهایی را درک کنند و ببیند که بزرگ‌ترها قادر به درک آن نیستند.»

«صلح جداگانه» بهترین اثر جان نوولز، نویسنده آمریکایی از دیگر کتاب‌هایی بوده که توجه این میلیادر مشهور آمریکایی را به خود جلب کرده است. این کتاب به‌قدری برای او مهم و جذاب بوده که گیتس آن را شخصاً برای پسرش خوانده است.

«صلح جداگانه» کتابی درباره شناخت، مردانگی و دوستی است. اما آنچه در این آثار جان‌نولز، توجه گیتس را به خود جلب کرده، نحوه مقابله شخصیت اصلی داستان با موقعیت‌های دشوار زندگی و روش دست و پنجه نرم کردن او با مشکلات بود.

او پس از معرفی این کتاب در وبلاگش این سوال «ما چطور بزرگ می‌شویم؟» را مطرح کرده و به نظر می‌رسد این، از کلیدی‌ترین مفاهیم درباره موضوع کتاب‌های محبوبش باشد.

بیل گیتس تنها سرمایه‌داری نیست که داستان و رمان در شکل‌گیری عقاید و دیدگاهش موثر بوده است، جفری بیزوس، مدیرعامل و موسس شرکت آمازون گفته که رمان «بازمانده روز» نوشته کازئو ایشی گورو در شیوه‌های مدیریتی او تاثیر زیادی گذاشته است و هم‌چنین ایلان ماسک، مخترع و مدیرعامل شرکت‌هایی چون تسلا موتورز گفته است که خواندن کتاب «سالار مگس‌ها» نوشته ویلیام گولدینگ، الهام‌بخش او در تصمیم‌اش برای نجات بشر و انسانیت بوده است.

بیل گیتس مانند جف بیزوس و ایلان ماسک معتقد است که خواندن کتاب در موفقیت او تاثیر چشم‌گیری داشته است. او در این باره به روزنامه تایمز گفته است: «تا زمانی که کتاب نخوانیم، بزرگ نمی‌شویم.خواندن، حسی از کنجکاوی را درباره جهان در من تقویت کرده که فکر می‌کنم در پیشرفت و موفقیت من و حتی کاری که در حال حاضر  با سرمایه‌ام انجام می‌دهم موثر بوده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها