سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تلاش برای رساندن 100 درصد مرسوله‌ها به دست مخاطبان/ تولید50 هزار لفاف استاندارد

شعاعی، از تولید بیش از 50 هزار لفاف استاندارد و استقرار 10 واحد سیار در تهران ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و گفت: با تدابیر آمار ارسال مرسوله‌ها از 96 درصد نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صد در صد برسد.

مهدی شعاعی، مدیر منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره مهم‌ترین اقدامات این منطقه پستی، به‌عنوان مرکز اصلی جمع‌آوری مرسوله‌ها با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی تجربه قابل توجهی از همکاری شرکت ملی پست و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بود، گفت: در جریان برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی تهران افتخار داریم، کنار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سهیم باشیم.
 
وی ادامه داد: منطقه پستی جنوب غرب استان تهران، مرکز اصلی تجمیع‌ مرسوله‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران است؛ بنابراین پیش از آغاز نمایشگاه، نشست‌های متعددی با هدف آسیب‌‌شناسی مشارکت پست در نخستین دوره برگزار شد و پیش‌بینی می‌کنیم ایرادات سال گذشته مرتفع شده باشد.
 
دریافت بسته‌‌های نمایشگاه بعد از ساعت اداری بر‌قرار است 
شعاعی افزود: در منطقه پستی جنوب غرب، شعبه شهید یوسفیان، واقع در خیابان شهدای ژاندارمری و منطقه خیابان انقلاب، به‌عنوان ایستگاه ثابت، بیش از ساعت کاری، آماده دریافت مرسوله‌ ناشران است؛ علاوه‌براین 6 ایستگاه سیار از ساعت 8 تا 11 مستقر هستند. ناشران، خارج از ساعت اداری نیز فرصت دارند تا به شعب منتخب مراجعه کنند؛ همچنین همکاران کشیک، در روز‌های تعطیل به ناشران خدمات‌رسانی می‌کنند. 
 
استقرار 10 واحد سیار در تهران برای نمایشگاه مجازی 
مدیرمنطقه پستی جنوب غرب استان تهران با اشاره به واحد‌های سیار پست ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ادامه داد: 10 واحد سیار در تهران برای دریافت مرسوله‌های نمایشگاه تعیین شده است. از این تعداد 6 واحد در جنوب غرب، سه واحد دیگر در شمال‌غرب و یک واحد در جنوب شرق مستقر هستند. تراکم ناشران در مناطق مختلف تهران که از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام شده، معیار جانمایی واحد‌های سیار است.
 
شعاعی با اشاره به فشردگی خدمات‌رسانی شعبه پست منطقه جنوب غرب تهران در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: سال گذشته از 800 هزار ترافیک کاری نمایشگاه، شعبه پست منطقه جنوب غرب تهران تقریبا 400 هزار ترافیک کاری را مدیریت کرد؛ یعنی نیمی از بار نمایشگاه. از ساعت 8 صبح نخستین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران واحد‌های سیار در محل‌های تعیین شده مستقر شدند. مشابه روز اول، تا پایان نمایشگاه از این واحد‌ها بازدید خواهم کرد.   
 
پست برای تمدید نمایشگاه آمادگی کامل دارد
وی درباره میزان آمادگی پست جنوب غرب استان تهران با تمدید احتمالی نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: اگر نمایشگاه بعد از تاریخ اعلامی، یعنی 10 بهمن‌ماه ادامه پیدا کند، شرکت ملی پست و شعبه جنوب غرب برای خدمات‌رسانی آمادگی کامل دارد. این آمادگی برای ارسال و تحویل سفارش‌ خریدار‌ها براساس وظیفه ذاتی پست به‌‌طور کامل وجود دارد.
 
مدیرمنطقه پستی جنوب غرب استان تهران درباره نحوه جمع‌آوری بسته‌های پست از دست ناشران بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جمع‌آوری از محل، یعنی دفتر نشر نداریم؛ به‌عبارت دیگر با توجه به استقرار واحد‌های سیار نزدیک دفاتر نشر، بسته‌ها از سوی ناشران تحویل ماموران پست می‌‌شود. این شیوه برای شعب ثابت نیز به همین منوال است.
 
شعاعی با اشاره به خدمت شرکت ملی پست برای ناشران پُرترافیک گفت: برای ناشران پرترافیک، امکان تحویل مستقیم بسته‌ها به مرکز مکانیزه چهار‌راه لشکر وجود دارد. این فرصت، از اتلاف وقت ناشران در شعب ثابت و سیار پیشگیری می‌‌کند. 
          
آمادگی 100 نیروی انسانی در منطقه جنوب غرب تهران
وی درباره تعداد نیرو‌های انسانی فعال منطقه جنوب غرب برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران ادامه داد: در منطقه جنوب غرب، 100 نیروی انسانی فرآیند، جمع‌آوری، قبول، رهسپاری، خوانش و تحویل را انجام می‌دهند در سراسر کشور نیز تعداد  قابل توجهی  از همکاران شرکت ملی پست درگیر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشارکت دارند. شرکت ملی پست تنها نهاد ارائه دهنده خدمات پستی در مناطق صعب‌‌العبور و روز‌های سخت سرما و بارندگی است.
 
مدیرمنطقه پستی جنوب غرب استان تهران با اشاره به پیش‌بینی افزایش توان فنی پست جنوب غرب تهران بیان کرد: در سوله خلیج فارس مرکز تجزیه و مبادلات لشکر، برای افزایش سرعت تجزیه، دستگاه سورتینگ مکانیزه استفاده می‌شود.
 
شعاعی درباره بسته‌‌بندی سفارش‌های نمایشگاه گفت: با ناشران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تاکید شده هرچه بسته‌‌بندی مناسب باشد، آسیب‌دیدگی اندک و زمینه رضایت مشتریان را فراهم می‌کند. آموزش‌های لازم ارائه شده تا برخی اشکالات مانند استفاده از پاکت‌های کاهی، رفع شود. امکان بهره‌مندی از لفاف‌‌‌های استاندارد اطلاع‌رسانی شده است. ناشران می‌توانند خود برای تهیه این لفا‌ف‌ها اقدام و یا به شعب ثابت پست مراجعه کنند. دو نوع لفاف شامل پاکت و کارتن پیش‌بینی شده است. علاوه‌بر دو نوع لفاف پاکت‌های حباب‌دار نیز در اختیار ناشران قرار دارد که در مجموع بیش از 50 هزار عدد است.       

         
ناشران در انتخاب لفاف آزادند اما لفاف‌های استاندارد استفاده شود
 
وی افزود: برای بسته‌بندی کتاب دو سایز 1 و 2 براساس قطع کتاب‌ها به تعداد بیش از 20 هزار عدد، تعیین شده که نکته قابل توجه اینکه این لفاف‌‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده تا کتاب به اصطلاح تا مقصد ثابت بماند؛ چراکه حرکت کتاب در لفاف به‌دلیل جابه‌جایی بسته‌ها، زمینه ایجاد آسیب است هم به خود کتاب و به لفاف. با تامین‌کنندگان لفاف، هماهنگی شده تا در صورت نیاز ناشران، تولید داشته باشند. ناشران مجبور به تهیه لفاف‌های تولید شده از سوی شرکت ملی پست نیستند، اما تاکید داریم از لفاف‌‌های استاندارد استفاده کنند.  

حضور مغتنم نمایندگان خانه کتاب و ادبیات ایران  در مرکز مکانیزه چهار راه لشکر  
شعاعی با اشاره به حضور نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مرکز مکانیزه چهار‌راه لشکر گفت: نخستین‌بار سه نماینده موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در مرکز مکانیزه چهار‌راه لشکر حضور دارند. نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مرکز مکانیزه مرسوله‌هایی که فاکتور آن‌ها جدا شده و یا پاره را در تماس با ناشران، تعیین تکلیف می‌کنند تا مجدد‌المثنی فاکتور صادر شود. ترمیم لفاف‌های آسیب‌دیده از دیگر اهداف حضور نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است.
 
مدیرمنطقه پستی جنوب غرب استان تهران افزود: حضور نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مرکز مکانیزه چهار‌راه لشکر، مانع از ابهام در سرنوشت مرسوله‌ها خواهد شد. به‌نظر می‌رسد با این تدابیر آمار ارسال مرسوله‌ها از 96 درصد نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به  صد در صد برسد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها