جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
منابع علمی مناسب برای تربیت افسران آگاه منتشر می‌شود/ چاپ 200 جلد کتاب در سال‌ جاری

فریبا شایگان از چاپ 200 جلد کتاب در سال‌جاری از سوی دانشگاه علوم انتظامی امین خبر داد و گفت: مرکز چاپ و نشر این دانشگاه با نگرش کلان و در چشم‌اندازهای بلندمدت خود در نظر دارد با تولید و اشاعه دانش علوم پلیسی در سطح جامعه و نیروهای مصلح، الگویی از تأمین منابع علمی مناسب برای تربیت افسران بصیر و آگاه باشد.

فریبا شایگان؛ معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: مرکز چاپ و نشر دانشگاه انتظامی امین با نگرش کلان و در چشم‌اندازهای بلندمدت خود در نظر دارد با تولید و اشاعه دانش علوم پلیسی در سطح جامعه و نیروهای مصلح، الگویی از تأمین منابع علمی مناسب برای تربیت افسران بصیر و آگاه باشد که بتوانند با دیدگاه پلیس علمی، خدمات ارزنده اجتماعی را به هموطنان خود ارائه دهند. تحقق این افق مستلزم رسیدن به استانداردهای علمی علوم پلیسی است که در این راستا کتاب، نقش بسیار چشمگیری خواهد داشت.
 
وی افزود: معاونت پژوهش، رکن تحقیقاتی و علمی دانشگاه علوم انتظامی است که کارکردهای تولید دانش، اشاعه و گسترش آن، ارائه خدمات پژوهشی برای ارتقای علمی استادان و دانشجویان را بر عهده دارد. مرکز چاپ و نشر این معاونت با هدف چاپ و انتشار کتب تألیفی و ترجمه‌ای آموزشی و پژوهشی و نشریات علمی در سال 1379 تشکیل و از آن زمان تاکنون آثار علمی فراوانی را تولید کرده است.
 
شایگان با اشاره به اقدامات مرکز چاپ و نشر معاونت پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین از سال 1379 تا مهرماه 1399 گفت: ازجمله اقدامات این مرکز می‌توان به چاپ 1133 جلد کتاب اشاره کرد که از بین آن‌ها 653 کتاب تألیفی، 477 کتاب ترجمه و سه کتاب مربوط به کار است.
 
وی ادامه داد: تاکنون پنج جلسه شورای سیاست‌گذاری چاپ و نشر دانشگاه امین برگزار شده که هدف از برگزاری این جلسات، برنامه‌ریزی، تصویب سیاست‌ها، تعیین جهت‌گیری‌ها، هدایت، نظارت و کنترل عملکرد نشر دانشگاه علوم انتظامی امین است و فرمانده دانشگاه(رئیس شورا)، رئیس حفاظت اطلاعات دانشگاه، معاون تربیت و آموزش دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه(دبیر شورا)، رئیس بازرسی دانشگاه، معاون طرح، برنامه و بودجه دانشگاه، رئیس مرکز چاپ و نشر و سه نفر عضو هیأت علمی به پیشنهاد دبیر و تصویب رئیس شورا از اعضای این شورا هستند.
 
معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان این‌که از مهرماه 1399 تا مهرماه 1400 تعداد 161 کتاب از سوی مرکز چاپ و نشر معاونت پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین منتشر شده، تصریح کرد: از بین این آثار، 80 کتاب آموزشی، 33 کتاب پژوهشی، 17 کتاب ترجمه و 31 کتاب مربوط به کار است.
 
وی اظهار کرد: همچنین این معاونت در نمایشگاه مجازی کتاب 1399 نیز شرکت کرد که با توجه به شیوع کرونا، نمایشگاه کتاب در سال 1399 به‌صورت مجازی با فروش آنلاین اجرا شد و از اقدامات انجام شده درخصوص نمایشگاه مجازی می‌توان به ثبت‌نام در سامانه با توجه به مقررات ابلاغی خانه کتاب ج.ا.ایران، دریافت سفارش‌های خرید کتاب از تمامی متقاضیان(سازمانی و غیر سازمانی)، تهیه بسته‌های پستی حاوی کتب سفارش داده شده و تحویل به منطقه پستی منتخب و فروش 257 جلد کتاب اشاره کرد.
 


شایگان گفت: «جلب، دستگیری و بازجویی»، «مدیریت هیجان‌ها»، «غافلگیری، دستگیری و انتقال متهم»، «مصاحبه و بازجویی اطلاعاتی»، «ساختار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها»، «گشت مرزی، رد و ردزنی»، «بازرسی اطلاعاتی»، «کمین و ضدکمین» ازجمله کتاب‌های کار و «مسائل حقوقی کنترل اجتماعات»، «فرماندهی و مدیریت در پاسگاه‌های راهور»، «اندیشه اسلامی 2»، «سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مرز» و «اصول و مبانی مرزبانی»، از جمله کتاب‎های پژوهشی این مرکز به‌شمار می‌آید.
 
وی افزود: همچنین، «نظریه‌های فرصت جرم»، «رازهای درون سینه»، «اشراف اطلاعاتی و مبارزاتی با قاچاق کالا و ارز»، «مدیریت و فرماندهی جهادی در پلیس»، «فنون عملیات پلیسی با رویکرد تطبیقی»، «مواد مخدر و شیوه‌های مبارزه با آن» و «تاریخ تحولات دریای خزر» عنوان برخی از کتاب‌های پژوهشی است که از سوی مرکز چاپ و نشر این دانشگاه منتشر شده است.
 
معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین به دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ازجمله اقدامات می‌توان به راه‌اندازی ایمیل دانشگاهی با هدف ایجاد بستر امن تبادل اطلاعات علمی اشاره کرد، اما در حال حاضر فضای این ایمیل 300 مگابایت است که پاسخگوی نیاز اساتید نیست و تقاضای افزایش آن به یک گیگابایت را داریم.
 
وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی تولیدات علمی دانشگاه انتظامی امین برای کارکنان ناجا راه‌اندازی شده که شامل فصول اول، سوم و پنجم 3300 رساله و پایان‌نامه و 30 صفحه اول 800 کتاب‌های چاپ شده در بستر اینترانت به نشانی http://10.34.165.13 است.
 
شایگان بیان کرد: در برنامه عملیاتی امسال معاونت مطابق با بودجه موجود، چاپ 200 جلد کتاب در دست اقدام است، درحالی‌که 150 عنوان کتاب دیگر در نوبت چاپ است و نیاز به اعتباری حدود یک میلیارد تومان است. لازم به ذکر است که تاکنون فقط 9 درصد بودجه مصوب پژوهش واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها