شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
حضور 78 ناشر از کشور چین در نمایشگاه کتاب

احمد شاکری با اشاره به برنامه‌های اعلام شده کشور چین به عنوان میهمان ویژه گفت: بیش از 30 برنامه برای سه روز نخست این رویداد پیش‌بینی شده است.

احمد شاکری؛ مدیر کمیته بین‌الملل سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به  ثبت‌نام کشورها برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت: تاکنون 14 کشور برای حضور در بخش بین‌الملل سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام ناشران تا 21 اسفند ادامه دارد، ادامه داد: تاکنون حضور کشورهایی چون چین، ژاپن، آلمان، هند، کره جنوبی، سوریه، روسیه، افغانستان، عمان، صربستان، لبنان، قطر و... برای حضور در نمایشگاه قطعی شده است.
 
شاکری همچنین با اشاره به برنامه‌های کشور چین به عنوان میهمان ویژه گفت: برای سه روز نخست نمایشگاه 30 برنامه تدارک دیده شده است که برنامه‌های متنوع نشست و رونمایی‌های مختلف را شامل می‌شود.
 
وی افزود: طبق اطلاعاتی که از کشور چین اعلام شده قرار است 78 ناشر از کشور چین در نمایشگاه حضور داشته باشند.
 
شاکری همچنین درباره بورسیه میهمان نیز توضیح داد: برنامه‌های این بخش در حال نهایی شدن است و برای این بخش برنامه‌های ویژه‌ای در نشست‌ها و برنامه‌های نمایشگاه تدارک دیده‌ایم.
  
بازار جهانی کتاب
شاکری همچنین درباره بخش بازار جهانی کتاب، گفت: این بخش امسال نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر است به طوری که قرار است ناشران در قالب غرفه‌های مستقل و در کنار یکدیگر در بخش بین‌الملل جانمایی شوند تا استقلال کاری و حرفه‌ای آن‌ها حفظ شود.
 
وی با بیان اینکه جانمایی غرفه‌داران در نزدیکی رایت‌سنتر و کشور میهمان ویژه است، افزود: این بخش تاکنون 10 متقاضی شامل آژانس ادبی و ناشران فعال ایرانی در حوزه بین‌الملل، همچنین حضور تعدادی از نهادهای فعال ایرانی در حوزه بین‌الملل در حال نهایی شدن است.
 
شاکری ادامه داد: طرح‌های حمایتی ترجمه و نشر آثار ایرانی در بازار خارجی شامل گرنت و تاپ نیز بازار جهانی حضور خواهند داشت.
 
بورسیه میهمان
مدیر کمیته بین‌الملل سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره بورسیه میهمان، توضیح داد: سعی شده در انتخاب بورسیه به لحاط گسترده جغرافیایی کشورهایی، که در حوزه تمدن قرار دارند مد نظر قرار گیرند و توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.
 
وی گفت: در این زمینه کشورهای مختلف از هند تا آلمان در این زمینه انتخاب شده‌اند، همچنین قرار است آژانس‌های ادبی برای حضور در این حوزه حضور داشته باشند.
 
به گفته شاکری، یکی دیگر از برنامه‌های کمیته بین‌الملل سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت از روسای نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه کتاب است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 4 تا 14 اردیبهشت 98 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها