دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
چرا اصلی که قبول ندارید امضاءکردید؟/ آشنا نماینده ناشران هشتاد و پنج درصد جمعیت کشور است

حسین معینی؛ رئیس شورای برنامه‌ریزی و اجرایی صنفی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یادداشتی با تشریح جزئیات فعالیت‌های این شورا درباره مصاحبه فتح‌الله فروغی دبیر شورا توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) حسین معینی رئیس شورای برنامه‌ریزی سی‌‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ارسال یادداشت به ایبنا، درباره یادداشت فتح‌الله فروغی دبیر شورا به ایبنا توضیحاتی ارایه کرده است که متن یادداشت به شرح زیر است:
 
توضیحات حسین معینی ریس شورای برنامه‌ریزی و اجرایی صنف نشر در مورد یادداشت جناب آقای فتح‌الله فروغی دبیر شورا:
 
مدیر محترم خبرگزاری کتاب ایران ایبنا
با سلام و احترام    پیرو خبر منتشره روز شنبه 96/۱۱/7
«توضیحات دبیر شورای برنامه ریزی درباره تعیین معاون اجرایی نمایشگاه»
 خواهشمند است توضیحات ذیل جهت اطلاع اعلام و در همان صفحه منعکس گردد.
در بند ۱- نظر شورا بر این بود که اطلاعات دقیق از ناحیه سخنگوی شورا بر اساس  «مصوبات»  طرح شود. تاکید ایشان بر طرح مصوبات است نه گفتگوها و طرح نظرات اما در مورد مصوبات و اعتبار آن:
در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و اجرایی صنف در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورخ 96/10/13 که در محل معاونت فرهنگی و با حضور شش نفر از هفت نفر عضو، جناب آقای دکتر جوادی معاونت محترم فرهنگی و رئیس نمایشگاه جناب آقای امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل محترم موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و جناب آقای همایون امیرزاده تشکیل شد و به عنوان مصوبه:
 
«مقرر شد در کلیه تصمیم‌گیری‌های این شورا اعم از انتخاب معاون اجرایی، مدیران کمیته‌ها نمایندگان عضو شورا، کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف و سایر تصمیم‌گیری‌های کلان مربوط به نمایشگاه بر مبنای کسب اکثریت حداقل چهار رای از هفت رای شورا عمل شود، مشروط بر اینکه در فرایند رای‌گیری حداقل یک نفر از اعضای منتخب اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران یا اتحادیه تعاونی های ناشران ایران آشنا موافقت کرده باشند.»
 
این مصوبه با امضای هر نه نفر حاضر در جلسه تصویب شده است.
در بند ۲-.....اول اینکه جلسه اول در معاونت فرهنگی بوده، این جلسه اولین جلسه شورا پس از تعیین و تکلیف مصوبات بوده است.
دوم-همانگونه که اظهار کردند: «مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت» پس هیچ کدام از موارد مطرح شده تصویب نشده است.
 
در بند ۳-....شورا تصمیم گرفت شاخص‌های لازم برای انتخاب معاون اجرایی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.
«در این جلسه شاخص‌های تعریف شده با امضای آقایان فتح‌الله فروغی، محمدرضا حاتمی، عبدالعظیم فریدون و مرتضی احمد آخوندی بوده»
این مصوبه نمایندگان منتخب اتحادیه ناشران و کتابفروشان کتاب تهران بوده نه شورای برنامه ریزی.
 
.....در ادامه مطلب اظهار می‌دارند:
«آقای حمیدرضا کفاش با پنج رای؛ چهار رای نمایندگان اتحادیه و یک رای آقای معینی»
بنده رای ندادم بلکه شایستگی ایشان را تایید نمودم که البته خود آقای کفاش نپذیرفتند و نهایتا کاندیدایی بجز آقای اسماعیلی باقی نماند.
 
در مورد انتخاب رئیس و دبیر شورا ابتدا جناب آقای محمود آموزگار ریاست محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با توجه به اشراف کامل به امور جاری نمایشگاه از طرف بنده و آقای حسینی کاندید و معرفی شدند که با مخالفت آقایان مواجه شد و پس از ۲ ساعت گفتگو و عدم حصول نتیجه آقای آموزگار بنده را معرفی کردند که با مخالفت من و اصرار دیگران و تاکید جناب آقای آموزگار موافقت کردم و به این ترتیب انتخاب رئیس و دبیر پس از ۲ ساعت بحث و بررسی به اتفاق آراء تصویب شد.
 
بند ۴-....ایشان گلایه کردند که
«آقای حسینی با اعلام قبلی و آقایان معینی و آموزگار در جلسه شرکت نکردند»
در جلسه قبل آقای فروغی جلسه بعد را پیشنهاد کردند که آقای حسینی اعلام کردند با توجه به برنامه ای که قبلا در قم برنامه ریزی شده، امکان حضور ندارند، بنده هم مشهد بودم و امکان نداشتم و در صفحه تلگرام گروه برای روز بعد دعوت به جلسه کردم با دستور مشخص و از اعضاء در خواست کردم تا حصول نتیجه در جلسه باشیم که بتوانیم فردای آن روز تصمیمات را به معاونت محترم فرهنگی اعلام کنیم ولی خود آقایان آخوندی،حاتمی،فریدون و فروغی جلسه را تشکیل و کاندیدای جدید را معرفی و انتخاب فرمودند.
 
ضمنا لازم است رویه عمومی شکل برگزاری این گونه جلسات را به ایشان یادآوری کنم.
وظایف ذاتی رئیس هر جلسه و مجمع در ۳ مورد الزامی است:
۱-دعوت به جلسه
۲-انتخاب دستور جلسه
۳-اداره جلسه
 
دوستان تصمیم به جلسه گرفتند جمع شدند و مواردی را تصویب کردند که مصوبه جمع چهار نفره است نه تصمیمات شورا. دوستان محترم ۹ نفر را لیست کردند که هیچ کدام از آنان قبول مسولیت نکردند از جمع ده نفره مطرح شده در جلسات فقط آقای اسماعیلی اعلام آمادگی کردند و با توجه به باقی ماندن یک نفر طبعا راهی جز رای گیری و انتخاب ایشان نبود.
 
در بند ۵-......هیچ کدام از افراد اعلام شده از سوی منتخبان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران قبول مسئولیت نکردند سپس آقای علی اکبرتورانیان عضو هیت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی تحت عنوان مدیر انتشارات شهراب معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است ایشان در نمایشگاه سی‌ام به عنوان نماینده مجمع ناشران انقلاب اسلامی،مسئولیت کمیته اطلاع رسانی را به عهده داشتند و کاندیدای مورد نظر آشنا آقای اسماعیلی بود.
 
آقای تورانیان از طرف ما تایید شدند آقای اسماعیلی از طرف دوستان در پایان جلسه 96/۱۱/2
منظور ایشان از «اعضاء تصویب کردند»اعضاء منتخب اتحادیه بوده نه اعضای شورای برنامه‌ریزی.
 
این تصمیم چهار نفره به معاونت فرهنگی گزارش شده است. هیت مدیره آشنا و نمایندگان منتخب آن هم به نتیجه رسیدند که با توجه به عدم توفیق و حصول نتیجه مورد تایید در شورای برنامه‌ریزی، از ادامه حضور در جلسات عذر خواهی کنند و کاندیداهای خود جهت سمت‌های معاون اجرایی و مدیران کمیته‌ها را برای تصمیم گیری به معاونت فرهنگی اعلام کنند که این امر در تاریخ سوم بهمن به سرانجام رسید.
 
در بند ۶-...قسمت سوم، لازم به یادآوری است مسائل و مشکلات درون هیت مدیره به خودشان مربوط است و چون در یادداشت مطرح کردند، جهت اطلاع همکاران عرض می‌کنم وقتی رئیس هیت مدیره و رئیس اتحادیه (از نگاه دیگر اعضای هیات مدیره ) فاقد شرایط لازم برای عضویت در گروه نمایندگان اتحادیه است چگونه انتظار دارند با ایشان هم‌رای شوند و برخلاف اعتقادات خود مصوبات ایشان را تایید کنند.
 
هیت مدیره آشنا با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی جناب آقای محمود آموزگار ریاست محترم اتحادیه و تاثیر مثبت ایشان در ایجاد تعامل بین صنف و مدیران وزارت ارشاد، ایشان را به عنوان منتخب آشنا معرفی کرد.
 
قسمت پنجم:مصوبه ای که در اولین جلسه با حضور 9 نفر افراد ذینفع امضاء شده را امروز قبول ندارند.
سوال اینجاست چرا اصلی که قبول ندارید امضاءکردید؟ آیا می‌شود در جلسه‌ای تفاهم کرد، تعهد کرده و عمل نکرد!!!! اعتبار امضاها کجاست؟
 
و اما در مورد چگالی، اولا اینکه اگر منظور از چگالی، تعداد اعضای هر اتحادیه است که باید عرض کنم در این مورد اعضای آشنا بیش از اعضای محترم اتحادیه تهران می‌باشند، در ثانی آشنا نماینده ناشرانی از حدود هشتاد و پنج درصد جمعیت کشور است، ثالثا تمرکزگرایی یک صنف در یک شهر جزء سیاست‌های کلان کشور نیست و در نهایت بر اساس تعریف در اولین جلسه معاونت فرهنگی، چگالی کمی مطرح نیست و هر دو گروه از حقوق مساوی برخوردار هستند.
 
به امید رفع اختلاف دیدگاه ها «حسین معینی» نهم بهمن یکهزار و سیصد و نود و شش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط