دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
فاصله زمانی حرکت قطارها در ایام برپایی نمایشگاه کتاب کاهش می‌یابد/ استقرار 2هزار دستگاه کارت‌خوان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان این‌که ایستگاه متروی شهر آفتاب اکنون آماده بهره‌برداری و مسافرگیری است اما به صورت رسمی تا 10 روز آینده افتتاح خواهد شد، گفت: در ایام برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به منظور دسترسی سریع و آسان مردم به مجموعه شهر آفتاب، فاصله حرکت قطارها به کمتر از 5 دقیقه کاهش می‌یابد.

‌محسن تُرک‌آبادی، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مجموعه شهر آفتاب بر اساس چارچوب‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده در حال طی کردن روند تکمیلی خود است و به یاری دوستانمان در شهرداری تهران، طی 10 روز آینده شاهد افتتاح ایستگاه متروی شهر آفتاب با حضور شهردار تهران خواهیم بود. البته ناگفته نماند که این ایستگاه اکنون نیز آماده بهره‌برداری و مسافرگیری است اما در نظر داریم با حضور محمدباقر قالیباف به صورت رسمی افتتاح شود.
 
وی با بیان این‌که به همت شهرداری تهران و با راه‌اندازی متروی شهر آفتاب، امسال نخستین‌بار است که بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران پس از خروج از مترو بلافاصله خود را در محوطه نمایشگاه می‌یابند، افزود: خوشبختانه در ایام برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به منظور دسترسی سریع و آسان مردم به این رویداد عظیم فرهنگی فاصله زمانی حرکت قطارها به کمتر از 5 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
 
سالن ملل امروز تحویل داده می‌شود
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران عنوان کرد: فضای اختصاصی داخل مجموعه شهر آفتاب برای میزبانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر اساس نقشه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده تحویل است؛ سالن ملل این مجموعه امروز (16 فروردین‌ماه) تحویل داده می‌شود و سالن‌های سه قلو و همچنین سایر بخش‌های مجموعه شهر آفتاب تا شنبه هفته آینده (21 فروردین‌ماه) تحویل داده می‌شوند. خدمات رفاهی مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز، وسائل حمل و نقل عمومی، استراحتگاه‌ها، مواد غذایی مورد نیاز تا پیش از پایان فروردین‌ماه آماده ارائه خواهند بود.
 
استقرار 50 دستگاه شاتل
تُرک‌آبادی در پاسخ به این پرسش که از محل ایستگاه شهر آفتاب تا سالن اصلی نمایشگاه کتاب تهران چند دستگاه ون در نظر گرفته شده است، افزود: از ایستگاه شهر آفتاب تا میدان اصلی نمایشگاه حدود 500 متر فاصله است که تمام این فاصله به فضای سبز و آب‌نما مجهز است. بنابراین فکر نمی‌کنم با وجود چنین فضای باطراوتی به‌ویژه در فصل بهار، بازدیدکنندگان تمایلی به استفاده از ون داشته باشند بلکه ترجیح می‌دهند این مسیر را پیاده‌روی کنند اما با این وجود در این فاصله افزون بر 50 دستگاه شاتل‌ برقی (14 نفره) به ویژه برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند، مستقر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همچنین به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان برای حمل و نقل کتاب‌های خریداری شده، چرخ‌های دستی به مقدار لازم تهیه شده است. با این وجود اگر در طول برپایی نمایشگاه، مدیریت نمایشگاه و برنامه‌ریزان خواستار تعداد بیشتر چرخ دستی باشند، بدون تردید تأمین می‌شود. ضمن این‌که در نمایشگاه تسهیلاتی به منظور پُست کتاب‌ها نیز در نظر گرفته شده است.
 
ارائه آخرین تکنولوژی بانک الکترونیکی در نمایشگاه کتاب
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از استقرار 2 هزار دستگاه کارت‌خوان در سراسر نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال بانک شهر به عنوان بانک عامل در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد داشت. این بانک خدمات گسترده‌ای در این دوره از نمایشگاه ارائه خواهد کرد که از آن میان به عرضه حدود 10 دستگاه خودپرداز (ای تی ام) و وجود تعدادی دستگاه خودبانک اشاره کرد. دستگاه خودبانک آخرین تکنولوژی بانک الکترونیکی را دربردارد. به عبارت دیگر، بانک شهر در دستگاه خودبانک تمام زیرساخت‌های الکترونیکی بانک را ایجاد کرده است.
 
پیش‌بینی استقبال خوب از نمایشگاه
تُرک‌آبادی از نبود هیچ‌گونه مشکل و کمبود از نظر سیستم تهویه و خدمات فنی مانند برق و اینترنت در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال خوب مردم مواجه شود؛ نمایشگاه کتاب تهران از منظر استقبال از دو بخش تشکیل شده است. نخست، اهالی قلم و دانشگاهیان هستند که بدون تردید به دلیل علاقه‌مندی که به کتاب و کتابخوانی دارند از این رویداد فرهنگی بازدید خواهند کرد. بخش دیگر به نحوه خدمات رفاهی، فنی، عمرانی و عمومی مربوط می‌شود که در این زمینه همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در تمامی ابعاد، مردم رضایت‌خاطر داشته باشند.
 
بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها